RedHat 6.1 a SB Live (UDMA)

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Středa Říjen 20 08:55:24 CEST 1999

Lukas Cirkva wrote:

> Podarilo se mi to s pomoci Lubose Lunaka (kteremu timto dekuji)
> nastavit. Presne s patchem od A.Hedricka s 2.2.12. Problem mam jen ten,
> ze tahani stale spotrebovava mnoho systemoveho casu, ale to uz bude asi
> problem MB (BX PC100, VIA). Prehravani s SB Live! je pri 1-2MB/sec stale
> prerusovane praskanim ...

Jaky charakter ma to praskani? Vylozene to na chvili zastavi a chybi
zvuk nebo jen lupanec (jak kdyby jiny vzorek nez ma) a zase to jede
dal?

Pokud je to ten druhej zpusob, tak muze byt potiz v DMA prenosu
do zvukovky. Jsem v poslednich mesicich lezech na PC smejdech
s logickym analyzatorem a DPO osciloskopem a zkoumal proc se mi
ztrati nekdy data pri DMA prenosu z merici karty do PC smejda.
Jsem zjistil, ze za to muze (aspon v mem pripade) interakce
DMA s grafickou kartou. Jakmile se pristupuje  do video pameti, tak
se DMA na chvili zastavi. Cim vetsi blok dat se hrne do VRAM
a casteji tim hure. Zajimave je, ze mnohem vic potizi pusobi
zapis do VRAM v textovem rezimu nez grafickem.
Potiz se vysktuje jen na strojich 586 a vyse (tam kde je PCI buska).
Da se detekovat tak, ze se clovek povesi na signaly DMAREQ
a DMAACK a bude sledovat dobu odezvy a pravidelnost, z toho se da
toto odhalit (je na to idealni DPO osciloscop).
V mem pripade slo o A/D kartu Advantech PCL-818H, mabo s Intel
cipsetem, Pentak procesor a prenosove rychlosti na DMA cca
150KB/s a vyse.

	Majkl (majkl na tesnet.cz)