Regularni vyrazy

Michal Weinfurtner weinfurt na securities.cz
Středa Říjen 20 13:34:16 CEST 1999

"Heerrrgot sakra chlapii "

Neni na Unixu nic jednoduzsiho nez zpracovat text pomoci zakladnich prikazu ( programu )

dostupnych na vsech platformach.
Jak by jste chteli zajistit to aby takhle jednoduchej skript fungoval na Unixu AT&T,
Digital Unix, AIX atd. ... , kdyby jste ho napsali v Pythonu ??!!
Ja mam spoustu jednoduchejch scriptu na zalohy dat, na ruzne formatovani textu a
filtrovani pro tisk. Mam tyhle scripty uz peknou radku let, prosel jsem s nimi nekolik
firem a nekolik platforem Unixu. Nikdy jsem nemel problem. Kdybych to napsal v Pythonu,
Perlu , nebo nejakem jinem jazyce, nejspise bych pri zmene platformy musel i prepisovat
skripty. A co spravce, kterej prijde po Vas ? Musi se kvuli tomu ucit novy jazyk ? Nebo
je snad Python uz takovej standard, ze se dodava se vsemi Unixy a kazdy spravce Unixu by

ho mel ovladat stejne jako shell awk a vi editor ?? !
Ja si myslim ze kdo chce spravovat Unix ( jaky koli) mel by se naucit zaklady , tedy vi
editor, awk, sed, shell a pouzivani pipe.

A pak teprve Python

Michal

--
Michal Weinfurtner