Regularni vyrazy

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Středa Říjen 20 14:01:33 CEST 1999

On Wed, 20 Oct 1999, Michal Weinfurtner wrote:

> "Heerrrgot sakra chlapii "
>
> Neni na Unixu nic jednoduzsiho nez zpracovat text pomoci
> zakladnich prikazu ( programu )

Presne tak! Kdyz vidim jak nekteri maji tendenci pomerne jednoduche veci,
ktere treba navic startuji pomerne casto z crontabu apod. psat "v tom co
jim prirostlo k srdci"- berou me z toho vsichni certi.

Tech par zakladnich programu navic nezabere moc pameti ani casu.
Cpat kvuli tomu do pameti nekolik stovek kB az nejaky MB velkou
priseru nestoji za to. Plati stejnou merou pro Perl, Python atd.

> dostupnych na vsech platformach.
> Jak by jste chteli zajistit to aby takhle jednoduchej skript fungoval na Unixu AT&T,
> Digital Unix, AIX atd. ... , kdyby jste ho napsali v Pythonu ??!!

No mezi nami, tak jak byl napsany pokryva daleko vice platforem nez
naznacujete Vy ( prihodim Amiga, BeOS, QNX, VMS, Psion, Windows CE, RISC
OS, VxWorks, Linux, Sun Solaris, SGI IRIX, DEC Unix, IBM AIX,
HP-UX, SCO, NeXT, FreeBSD, NetBSD; BSD, DOS, Win95, Windows 3.1,MacOS
... mam pokracovat??).

:-)))

Standardne je vsak snad jen v distribucich Linuxu (RedHatu
zvlaste :-))))))

> Ja mam spoustu jednoduchejch scriptu na zalohy dat, na ruzne formatovani textu a
> filtrovani pro tisk. Mam tyhle scripty uz peknou radku let, prosel jsem s nimi nekolik
> firem a nekolik platforem Unixu. Nikdy jsem nemel problem. Kdybych to napsal v Pythonu,

Souhlasim

> Perlu , nebo nejakem jinem jazyce, nejspise bych pri zmene platformy musel i prepisovat
> skripty. A co spravce, kterej prijde po Vas ? Musi se kvuli tomu ucit novy jazyk ? Nebo
> je snad Python uz takovej standard, ze se dodava se vsemi Unixy a kazdy spravce Unixu by
> ho mel ovladat stejne jako shell awk a vi editor ?? !

To je taky duvod, ale na druhou stranu to bych asi nemohl
psat ty skripty treba v bashi jelikoz ten taky ne vsude je :)

> Ja si myslim ze kdo chce spravovat Unix ( jaky koli) mel by se naucit zaklady , tedy vi
> editor, awk, sed, shell a pouzivani pipe.

Urcite ano

> A pak teprve Python

ano.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Python - why settle for snake oil when you
can have the whole snake? (http://www.python.org)

http://www.seznam.cz/  http://www.novinky.cz/
http://dnes.seznam.cz/ http://www.mapy.cz