Regularni vyrazy

Radovan Garabik garabik na atlas02.dnp.fmph.uniba.sk
Středa Říjen 20 23:03:54 CEST 1999

Dovolim si odpovedat na dva prispevky v jednom...

matus.uhlar na in.nextra.sk wrote:
 : Radovan Garabik <garabik na atlas02.dnp.fmph.uniba.sk> wrote:
 : -> Michal Weinfurtner <weinfurt na securities.cz> wrote:
 : ->  : Proc to delat jednoduse kdyz to de slozite. Taky by to slo v cecku a urcite i v
 : ->  : basicu na ATARI.

 : -> pretoze:
 : -> 1) mne sa python paci :-)

 : ale ja sa ho kvoli tomuto ucit nebudem. a nie som jediny.

ja napriklad nepoznam awk (okrem zakladov) a kvoli tomuto sa ho ucit
nebudem a nie som jediny :-)

 : -> 2) nemyslim si ze v tom pythone to bolo zlozite

 : ale v awku by to bolo jednoduchsie...

rozhodne menej prehladne, a neviem ci az natolko jednoduchsie

 : -> 3) predpokladam ze nie je samoucelne tie cisla zistit, ale ze s nimi
 : ->    bude treba nieco robit - napr ich nasobit, delit, scitavat, formatovat
 : ->    vystup apod.

 : to zvladne awk tiez...

ale to uz je trocha mimo jeho posobnost...
cislo treba zobrat, z ineho suboru nacitat uzivatela a koeficient pri jeho
mene, vynasobit cislo koeficientom a sadzbou za telefonny hovor podla casu
kedy sa hovor odohral a vysledok poslat mailom (vymysleny priklad - ale asi
tak to aj nejako je)
pre python je to trivialne, uz vidim ako by si debugoval script v awku, ak
by nezbehol na prvy pokus

 : moja skusenost je zase ta ze co robia ludia radi perlom obas zvladne aj awk,
 : obcas aj sed/cut a vobec, vela unixakov nepozna skripty zalozene na
 : programoch

 : cut, head, tail, tr, uniq, grep, join, comm, awk a dalsich...

suhlasim, ja ich pouzivam tiez, ale ako som uz povedal, kriticka hranica po
dosiahnuti ktorej sa program stane neudrzovatelnym je pre sh/sed/awk
nizsia ako pre perl a ta je zase nizsia ako pre python

Michal Weinfurtner <weinfurt na securities.cz> wrote:
 : "Heerrrgot sakra chlapii "

 : Neni na Unixu nic jednoduzsiho nez zpracovat text pomoci zakladnich prikazu ( programu )

 : dostupnych na vsech platformach.
 : Jak by jste chteli zajistit to aby takhle jednoduchej skript fungoval na Unixu AT&T,
 : Digital Unix, AIX atd. ... , kdyby jste ho napsali v Pythonu ??!!

tak ze ho spustim :-)
vsade na tieto platformy python existuje a je dostupny
nie je to az taky standard ako perl, ale ani bash nie je
(priklad: studentsky server na susednej skole - bash nema, python ano (pre
informaciu je to FreeBSD))

 : Ja mam spoustu jednoduchejch scriptu na zalohy dat, na ruzne formatovani textu a
 : filtrovani pro tisk. Mam tyhle scripty uz peknou radku let, prosel jsem s nimi nekolik
 : firem a nekolik platforem Unixu. Nikdy jsem nemel problem. Kdybych to napsal v Pythonu,
 : Perlu , nebo nejakem jinem jazyce, nejspise bych pri zmene platformy musel i prepisovat
 : skripty. A co spravce, kterej prijde po Vas ? Musi se kvuli tomu ucit novy jazyk ? Nebo
 : je snad Python uz takovej standard, ze se dodava se vsemi Unixy a kazdy spravce Unixu by
 : ho mel ovladat stejne jako shell awk a vi editor ?? !

rozhodne nie, v tomto suhlasim
ale sme v cz.comp.linux
pre linux je to standard (viacmenej... komentare nemusite pisat.. situaciu
poznam)

 : Ja si myslim ze kdo chce spravovat Unix ( jaky koli) mel by se naucit zaklady , tedy vi
 : editor, awk, sed, shell a pouzivani pipe.

ano, ale otazka nebola o spravovani linuxu. otazka bola o nejakom rozdeleni slov,
pricom z otazky bolo zrejme ze:
dany clovek ma s grepom problemy
awk a perl dobre neovlada (nie je sam :-))
potrebuje s tymi cislami este nieco robit

tak preco by som mu neporadil aj navod ako to urobit v pythone?
nech si vyberie z odpovedi, ktora mu viacej vyhovuje

 : A pak teprve Python

suhlasim

Na zaver: ak budete chciet odpovedat na tento prispevok, najprv sa zamyslite
ci je to nieco konstruktivne. Ak to bude nieco v style "ja python nemam rad
a preto je toto blbost a v awku je to najlepsie" tak to za konstruktivne
nepovazujem :-)

Ja som tiez dlhsiu dobu python obchadzal s tym ze naco este nejaky dalsi
jazyk... az som sa raz (viacmenej nahodou) trocha blizsie nan pozrel
a odvtedy ho neobchadzam...
python vyzera tak ako mal vyzerat perl, keby bol napisany poriadne
(syntax...)

(davam na seba azbestovu vestu)

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |