Regularni vyrazy

Michal Weinfurtner weinfurt na securities.cz
Čtvrtek Říjen 21 11:29:36 CEST 1999

Panove, panove

Zda se, ze tato debata se pomalu stava soubojem programovacich jazyku mezi sebou a
jednoduchych TEXTOVYCH filtru .
Jaksi sjme zapomeli na chudaka zacatecnika ktery se mozna dale trapi s grepem nebo se uci
Python a rika si " ta linux conference ja na h...". Pak nam to take mozna oznami, az se ten
Python nauci a bude z toho dalsi zbytecna mela.
Nechme uz toho.
Vy kdo mate radi Python si piste v Pythonu petiradkove "programy" ( to plati i pro Perl a
ostatni ) a my co jsme konzervativni a pouzivame starych Unixovych nastroju, pouzivejme je i
nadale. To ovsem neznamena ze bychom meli Python nebo Perl zavrhnout. Naucme se i je, budeme
potom schopni vystridat i ty administratory, kteri zacinali hned od sloziteho a k jednoduchemu
se uz potom nedostali.

Rada zacatecnikum , naucte se neprve pouzivat zakladnich prikazu Unixu, vcetne awk, sed a
regularnich vyrazu a potom se vrhnete na nektery ze zminenych programovacich jazyku. No a
potom si napisete, co bude treba. Jednoduchou formatovaci ulohu na prikazove redce a slozitou
analyzu textu treba v Pythonu.

A je to.

Zdravim
Michal

P.S. Jeste zaverem na vysvetlenou :
Prosim neporovnavejme co je lepsi, zda programovat v Pythonu, Perlu nebo awk. Nikam to nevede.
Kazdy soudny clovek prece uzna ze filtr nemuze pri nejlepri vuli nahradit programovaci jazyk.
O tom co je vetsi standard to take neni.
( Jedovata poznamka - co je pro Unix vetsim standardem z programovacich jazyku nez C ?? ) .
Ja jsem mel na mysli situaci kdy si pisu nejake drobne udrzbove scripty, ktere chci pouzivat
na jakekoli platforme a jakekoli konfiguraci Unixu , nezvisle na tom co je nainstalovano za
programovaci jazyky !!! A k tomu byl awk apolu se sed,cut,tr,sort atd.. napsan !

--
Michal Weinfurtner
Systems Administrator

http://www.securities.cz