OT: TeX capacity exceeded

Michal Choura xchoura na fel.cvut.cz
Sobota Říjen 23 20:35:16 CEST 1999

On Fri, 22 Oct 1999, Michal Krause wrote:

> Koukam co mi sily staci, ale moudry z toho nejsem. initex by mel konvertit
> nejaka makra do formatu .fmt, texconfig je rozhrani ke konfiguraci TeXu,
> dvips atd. Tam jsem ale take nic relevantniho nenasel.

Asi by tento dotaz mel byt vznesen spise v cstex na cs.felk.cvut.cz, patrne
by se dostalo rychlejsi a spravnejsi odpovedi:-).

Program TeX cte pri svem spusteni definici formatu ze souboru format.fmt.
Tedy napr. pro csplain csplain.fmt. Tento soubor je generovan ze vstupnich
dat opet programem TeX, kteremu se ale musi rici, ze ma pouze vygenerovat
format. To mu lze rici budto prepinacem -ini, nebo tim, ze jej zavolate
jmenem initex (vsimnete si, ze initex je jen link na tex). Tedy pro
pregenerovani formatu musite napsat napr. initex caplain, ale pozor, v
nekterych pripadech je treba doplnit nejake dalsi parametry na prikazove
radce. Pokud nechcete format pregenerovavat rucne, spustte program
texconfig, coz je konfiguracni utilitka k teTeXu (teTeX je implementace
TeXu), a nekde v menickach jiste najdete i moznost pregenerovat formaty.
Dalsi moznost u teTeXu je prikaz fmtutil, kteremu na prikazove radce
reknete, co chcete pregenerovat.

No a proc je nutno pri nekterych zmenach v TeXovych konfiguracnich
souborech pregenerovat formaty? TeX je stary program a jeho tvurce se
rozhodl, ze TeX nebude umet dynamicky alokovat pamet (nektere tehdejsi OS
to neumely), a dale se rozhodl, kvuli rychlosti zpracovani, pregenerovat
zdrojovy tvar TeXovych vstupnich souboru do binarniho tvaru (souboru fmt),
ktery je do jiste miry primym obrazem pameti TeXu po nacteni techto
zdrojovych souboru. Proto pokud zvetsite TeXu pamet, musite fmt
pregenerovat, binarni obraz je jiny.

Preji prijemne TeXovani,

(mc)

--
Michal Choura          mailto:xchoura na fel.cvut.cz
                       http://cs.felk.cvut.cz/~xchoura/