Y2K problem

Neděle Říjen 24 18:23:15 CEST 1999

On Sat, 23 Oct 1999, Sachl, Jiri Ing. wrote:

> nedavno jsem koupil za par supek PC 486DX4/100 a v blahove vire, ze nejakou
> dobu vydrzi jsem ho zacal uzivat. Vcera jsem testovacim softem kontroloval
> problem Y2K a malem jsem dostal infarkt. Hned pri prechodu na r.2000 je
> failure ! Pri startu se BIOS hlasi jako AWARD v. 4.50 PG; JUN 29,1995 REV B.

Uz jsem tady jednou doporucoval vykaslat se na opravy BIOSu,
vratit hodiny v CMOS napr. o 12 let a lehce upravit jadro a hwclock
(kdyz hwclock funguje pres /dev/rtc, tak staci jen jadro, ale na dvou
mistech) (*), aby to vzali na vedomi. A pak se jen smat, jak to ostatnim
nefunguje...zvlaste na platformach, kde neco takoveho provest nelze,
protoze primo do CMOS strka svuj spinavy frnak kazdy druhy kus
softwaru. :)

(*) konkretne get_cmos_time() v arch/i386/kernel a rtc_ioctl()
v drivers/char/rtc.c (tady by mozna taky stacilo zmenit promennou
epoch).