Y2K problem

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Říjen 25 08:12:38 CEST 1999

> Zdravim,
> nedavno jsem koupil za par supek PC 486DX4/100 a v blahove vire, ze nejakou
> dobu vydrzi jsem ho zacal uzivat. Vcera jsem testovacim softem kontroloval
> problem Y2K a malem jsem dostal infarkt. Hned pri prechodu na r.2000 je
> failure !

Jestli je to stejne CDcko, jako mame tady (priloha HN, rozdavane na
INVEXu apod.), tak IMHO jeho testy maji nulovou vypovidaci hodnotu.
Pote, co oznacil muj stroj (P200MMX na MB GigaByte cca 2 roky starem)
jako nevyhovujici zasmal jsem se. Kdyz jako testy neprosel ani stroje
s PII 266 (cca 1 rok stary) a C 333 (cca 1/4 roku stary), letelo to
CDcko do kose.

V nasi firme jsem delali testy a zjistili jsme, ze i textove
terminaly (386 a 486) zvladnou 29.2.00 - a tim to hasne. Nikdo nam
neuvolni penize na to, aby se cca 160 pocitacu (vc. relativne novych
P II) vyhodilo a nakoupily se nove.

Me je srdecne jedno, jestli u nektereho stroje je stary BIOS se
"zadratovanym" stoletim 19xx. Pro me je podstatne, ze takovy stroj
(diskless) se dokaze 29.2. nakonektovat na server, nabootovat z nej,
prevzit od nej cas a datum a tyto hodnoty spravne ukladat do
databaze. Jestli je to dobre nebo spatne v BIOSu je mi putna. Stejne
jako prechod Silvestr / Novy rok - u nas v praci nikdo nebude a
stejne to bude v 95 % firem.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s