high availability (was: Re: RH 6.1 - zklamani - dlouhe)

Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Říjen 25 10:24:19 CEST 1999

On Sun, 24 Oct 1999, Robert Dobozy wrote:

> kedze sa tymito vecami zaoberam a je to tak trosku moja srdcova
> zalezitost :-), dovolte mi vniest trosku svetla do tejto problematiky.
> V principe pozname dva druhy High availability clustrov:
> 1. switchover cluster
> 2. tzv. True cluster (terminologia Digitalu - Compaqu)
>
> Prvy druh sa vyznacuje tym, ze aspon jeden system je tzv. stand-by, ktory
> akoze nic nerobi a caka na poruchu primarneho systemu. Dolezite je ze
> aplikacia NEBEZI paralelne.

Ale nemusi jit jen o jednu aplikaci, takze na jednom bezi jedna a na
drudem jina (bylo by drsne kupovat stroj za milion a nechat ho nic nedelat a
cekat az tek druhy v clusteru padne).

> Pri druhom type sa zklastrovane pocitace tvaria ako jeden system.

No co jsem videl u SGI tak se cluster tvari jako jeden pomoci vritualni IP,
tedy aplikace klient/server nevedi na cem presne je server (napr. Oracle).
(Ale praralelne to nebezi).

> Vsetky typy clustrov vyzaduju nejake spojenie a hlavne synchronizaciu dat!
> A tu je kamen urazu pod Linuxom. Synchronizacia a spojenie sa v 99%
> pripadov robi prostrednictvom zdielanej SCSI zbernice. No a to Linux
> zatial nevie.

U toho SGI je spojeni pres Ethernet linku (primo mezi kartama) + seriova
linka (na vzajemne killovani serveru).

Jinak nevim, nejsem ani trochu cluster guru...

<zakkr na zf.jcu.cz>                                http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

Kim Project:  http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/kim/              (process manager)
FTP:          ftp://ftp2.zf.jcu.cz/users/zakkr/              (C/ncurses/PgSQL)
                                                   ...and cathedral dilapidate