LILO - jak prenest linux z disku na disk bez diskety

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pondělí Říjen 25 18:52:22 CEST 1999

On Sun, 24 Oct 1999, Daniel Teufel wrote:

> [...]
>   map=/boot/map
>   install=/boot/boot.b
>   prompt
>   timeout=50
>   image=/boot/bzImage-2.2.10
>           label=newk
>           root=/dev/hdc1
>           read-only
>

> Tim nainstalujete lilo do bootu toho druheho disku ale nesmite
> zapomenout ze po bootu uz bude hda vlastne hdc proto je root na
> /dev/hdc1.
>
> Pokud se boot nezdari vymente disky zase zpatky a delejte jako ze se
> nic nestalo (bude to delat i pocitac ;-) )

Vyzkousel jsem ale nenabotovalo to. Bohuzel zpatky to uz vratit neslo
protoze puvodni disk se uz nerozbehl (bylo to o fous ze jsem to
prekopiroval). Ted mne napada ze to mozna bylo tim ze se nerozbehl uz po
prendani.

Kazdopadne nakonec jsem disk vyndal a zacal na nem pracovat v jinem PC
s linuxem. Nejdriv jsem z nej vytahl kernel na disketu a chtel bootvat
pres loadlin - ale ouha pry je image moc velka a pameti malo - uff..

Takze znovu - nacpal jsem kernel na disketu primo (cat bzImage > /dev/fd0)
a pres rdev zkontroloval ze ma root na /dev/hda1 . Zase osibka - kernel
byl pro pentium a ja mel jen 486 :-( Takze jeste jednou to same se starsim
kernelem , pak boot z diskety uprava lilo.conf nazpet ulozeni pres 'lilo'
a hotovo.

PC ale zase nenabehlo - disk byl velky 1,2GB a ta 486tka asi neumela LBA
a soubory z /boot byly za 520MB hranici . Nastesti v puvodnim pentiovem
PC uz to bezelo OK (aspon trochu stesti)