LILO - jak prenest linux z disku na disk bez diskety

Daniel Teufel teufeld na k332.feld.cvut.cz
Neděle Říjen 24 19:15:35 CEST 1999

|Zdravim,
|
|Mam masinu bez Fdd (CD) jen s IDE HDD ktery byl nainstalovan v jinem
|stroji. Obcas spatne startuje takze jsem sehnal jiny vetsi hdd.
|
|Puvodni hdd je rozdelen na hda1 (/) a hda2 (swap) , novy hdd jsem
|rozdelil stejne - hdc1 (/) a hdc2 (swap). Novy disk (hdc1) jsem
|namontoval do /mnt/newhdd a prenesl tar-em vsechny soubory (vyjma proc)
|z / do /mnt/newhdd .
|
|Ted bych potreboval zaridit aby se lilo preneslo na dev hdc tak aby po
|prendani disku (hdc1->hda1) linux nabootoval.
|
|V konfiguraci LILO mam tohle -

> [...]

 No videl bych tu jeden figl, ktery jsem z casti nedavno pouzil,
akorat jsem mel trochu lepsi podminky s Fdd a mel jsem i dos part.

 Cili:

 Bude mozna lepsi to udelat tak ze se prehodi disky ale nabootuje se
ze stareho. Cilize v momentalnim usporadani bude lilo vypadat takhle

  boot=/dev/hdc
  map=/boot/map
  install=/boot/boot.b
  prompt
  timeout=50
  image=/boot/bzImage-2.2.10
          label=newk
          root=/dev/hdc1
          read-only

Tim nainstalujete lilo do bootu toho druheho disku ale nesmite
zapomenout ze po bootu uz bude hda vlastne hdc proto je root na
/dev/hdc1.

Pokud se boot nezdari vymente disky zase zpatky a delejte jako ze se
nic nestalo (bude to delat i pocitac ;-) )

Ale ono se to zdari takze pak stvorte lilo asi takovehle:

  boot=/dev/hda
  map=/boot/map           ;timhle si moc jisty nejsem co nato ostatni?
  install=/boot/boot.b
  prompt
  timeout=50
  image=/mnt/newhdd/boot/bzImage-2.2.10
          label=newk
          root=/dev/hda1
          read-only

  image=/boot/bzImage-2.2.10       ; jistota je jistota
          label=old
          root=/dev/hdc1
          read-only

a melo by to chodit .. jen si jeste dejte pozor a upravujte /etc/fstab

                      hodne stesti

                                     dabel