AS vs. WM (Was: Re: Konfigurace AfterStepu ?)

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pondělí Říjen 25 23:44:44 CEST 1999

Dne 25.10.1999 fuf na fuf.sh.cvut.cz napsal

>  boze, to je zase rada tak do /dev/null ... mily pane krausi,
                                   (prosim, nesklonovat ^^^^^^)

Zbytecne expresivni reakce, mily pane ... fufe? :)

>     1) z puvodniho mailu jsem nanabyl dojmu, ze dotycny o tento typ rady
>        ma zajem. to, ze s AS ma problemy je _pouze_ vina panu z RH, kteri
>        se nebavi s vyvojarema a meni si, co chteji a jak. mel jsem tu cest
>        s jednim z nich hovorit a nabyl jsem dojmu, ze jen Oni jsou Ti,
>        kteri Rozhoduji, co bude a jak to bude.

Vim, ze rada pouzij misto toho co nefunguje neco uplne jineho je
nesystemova, ale na druhou stranu, me osobne se jiz v praxi nekolikrat
stalo, ze jsem na zaklade podobne rady zacal pouzivat neco, co se mi
stokrat vyplatilo (napr. qmail). Nikoho preci nenutim se tim ridit, ale
pokud existuje alternativa, nevidim duvod, proc ji nezkusit - za to clovek
nic neda.

>     2) Window Maker AS rozhodne neni vzhledove podobny a pokud je, tak jen
>        v pripade, ze je AS nakonfigurovany tak, aby jako WM vypadal.
>        myslim, ze kdyz kouknete na as.themes.org nebo jine www stranky
>        venovane AS, uvidite v jednotlivych vzhledech AS velke rozdily
>        (vetsinou). co se tyce konfigurace vzhledu, ma AS obrovsky naskok
>        pred WM.

Nerikam, ze ne. Ale na druhou stranu, oba programy na svych strankach hned
v prvni vete tvrdi, ze emuluji vzhled NeXTSTEPu. Wharf je prakticky to
same jako Dock, menu jsou velice podobna, ikonky programu dokonce
pouzivaji i stejny symbol tri tecek, dokovatelne aplikace funguji casto v
obou programech, atd. atd. atd.

>        WM ma moznosti, ktere AS stale nema - jako napr. klikaci
>        konfiguracni utilitka (ascp je stare), ale tim to tak asi konci. AS
>        je co se tyce konfigurovatelnosti na tom opravdu velmi dobre -
>        akorat mu schazi ty klikaci konfiguracni nesmysly.

Jak rikam, nevylucuji, ze AS muze byt i lepsi, nez WM, samozrejme je
otazka, co od takoveho programu ocekavate. Me napriklad zrovna u window
manageru vyhovuje to, kdyz si ho muzu na zacatku dobre prizpusobit a pak
uz na jeho nastaveni prakticky nesaham (snad az na obcasnou vymenu
vzhledu, kdyz me ten stary omrzi).

>     3) pokud mate zajem si AS vyzkouset, rad vam budu k dispozici - aspon
>        poznate jiny konfigurovatelnejsi window manager:)

Netreba, diky. Ja jsem s WM spokojeny :)

--
S pozdravem