2 pocitace na 1 monitor a 1 klavesnici

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Říjen 26 00:07:11 CEST 1999

Dne 25.10.1999 Petr Snajdr napsal

> neumum si to vysvetlit jinak nez ze si vubec nerozumime :)
> Mam 2 pocitace, sit a u jednoho znich 1 monitor a jednu klavesnici.
>
> 1) spustit 2 xservery a prepinam mezi nimi. Na jednom je lokalni
> a na druhem vzdaleny pocitac.
>
> 2) pustim jeden X server a spoustim an nem X klienty treba z deseti
> pocitacu bez klavesnic, monitoru a treba i grafickych karet
>
> K dispozici samozrejme nemam moznost odpojit se a znova pripojit odjinud
> jako treba v pripade VNC, ale na druhou stranu je to k siti IMHO
> o neco setrnejsi nez VNC. V cem je tedy jadro pudla? :-)

Ja osobne Ti rozumim dobre. Ale pro me se VNC (a ted nemluvim o te
[ne]setrnosti k siti) blizi tomu, co dela hw switch rozhodne vice, nez to,
co umi Xka.

Mozna, ze vychazim z nedokonale znalosti toho, co Xka umi a co ne, ale
predstavme si priklad, kdy mam jeden z pocitacu jako svou pracovni stanici
a zaroven ji pouzivam jako onen terminal k ostatnim masinam. Nastava
situace, kdy musim spustit interaktivni program, neco mu nacvakat a pak
jit domu a nechat ho, at si pocita celou noc. Tvoje metody pak znamenaji,
ze muj pocitac musi zustat po celou noc spojeny s tim, kde aplikace bezi.
Naopak VNC nebo jina metoda "prenosu" obrazovky po siti by me v tomto
vubec nemusel omezovat - proste se pripojim, spustim a zase odpojim.

Dalsi pripad, kdy VNC zrejme vyhrava na cele care je napriklad situace,
kdy mi zavola sekretarka, ze se na obrazovce jeji stanice deje neco
divneho a co ze s tim ma delat. Misto toho, abyste se za ni rozbehli nebo
si nechali zdlouhave a neodborne vysvetlovat, v cem spociva problem,
muzete primo zasahnout. Ale to uz je na hony vzdaleno puvodnimu pozadavku,
uznavam...

--
S pozdravem