X a spotreba pameti

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Září 2 10:02:33 CEST 1999

> A nevim nac si tu lide stezuji nad velikostmi Xserveru - pokud mate TNT2,
> tak me osobne se to nepodarilo snizit pod 40MB - a to jsem nepoustel ani
> toho netscapa

	No to by me zajimalo, co tam mate, ja natahnu Xserver, KDE 1.1.1 a na
RIVA TNT (Viper V 550) mi to sezere slabych 35 (6 MB navic je dost)... a
to je jeste vzhledem k tomu, ze mam Xserver ze standardni distribuce RH
6.0. Kdysi davno na 4MB RAM jsem setril kazdym kolibajtem (jo jadro jsem
stahnul na nejakych 700kB..;-)) jsem si prekompiloval Xserver presne pro
tu kartu co jsem mel (Trident SVGA 8900C) a usetril jsem v Xserveru pres
80% prostoru - z cca 2.3 MB (neco pres) na nejakych 300kB... - takze
moji radu si jiste domyslite sam (ted mam 128 MB RAM, takze me 35MB
Xserveru netrapi, nicmene to stejne udelam, jen co bude cas)

> jo to treba takova Java - tak kdyz bezi tak taky zere - a to pry
> garbage collector programatorum pomaha :)

	To je ale problem obecneho principu, GC bezi jako thread s nejnizsi
prioritou a programator nema zaruceno, ze kdyz pamet uz nepotrebuje, ze
mu razem zmizi - zalezi na zatizeni systemu (on takovy animovany GIF
NetScape zere opravdu hodne i na PII), navic i GC ma nekdy docela
problema nepozna, ze objekt je uz nepouzivany (osobni zkusenost, GC
uplne neverim), takze vrele doporucuju vzdy odkazovat na null v
okamziku, kdy je skutecne nepouzivany, aspon pomuzete GC (on to stejne
hned nezrusi..;-)

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                    FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz