X a spotreba pameti

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Září 2 13:09:56 CEST 1999

Milan Zamazal <mz na pdm.pvt.net> wrote:

> Nemá, lepší je pro ně něco udělat.

A jak? Jak treba presvedcite X vyvojare, ze by meli pridat moznost
lokalizovani systemu, aniz by se o to musela aplikace zajimat a
nemusela pouzivat specializovane API? Mozna mi poradite, abych se stal
X vyvojarem - jenze to by jeste neznamenalo, ze bych mel sanci sve
navrhy prosadit. Jak presvedcite X vyvojare, ze dokud budou s XWin
dodavat jen Athenu a ISO-8859-1 fonty (fontove starosti s XFree 4.X
doufam alespon trochu zmizi - ale kdyz uz, tak pozde), tak je vsechno
spatne? Pokud chci mit rozumny program jakz takz binarne
prenositelny, tak to stejne bude muset skoncit statickym linkovanim
s nejakym grafickym toolkitem - cimz se plytva pameti, vykonnosti...
(Nebo linkovanim s vlastnim toolkitem, coz vyjde pametove nastejno,
jen je to jeste pomalejsi.)

> Nemyslím si, že základní problém Netscapu je jinde než v Netscapu
> (a jeho tvůrcích a uživatelích).  Je to prostě zprasený software, který
> společným úsilím svých tvůrců a uživatelů v poslední letech zadusil
> prakticky všechny snahy o vytvoření rozumného WWW browseru.

Zkuste se zamyslet a mozna uznate, ze Netscape sice je ... software,
ale mnoho problemu v nem obsazenych je az nasledkem pricin.
(Treba uz jen ten utrapeny cesky tisk a psani cestiny do formularu.)

>     CR> neexistence standardniho a rozumneho grafickeho rozhrani,
> Myslíte uživatelského nebo programátorského?

Klidne obojiho. Sice standardy fakticky jsou, jenze kdyz se vydaji
a jejich citelnost neni prilis vysoka a moznost overeni funkcnosti
je velmi obtizna, tak jsou stejne k nicemu. Mam ted na mysli treba
vecny problem s donucovanim X aplikaci, aby prijimaly ceske znaky.
To, aby cizinec overil a _udrzoval_ podminky zaslane pro pocesteni
je totiz dost obtizna zalezitost (instalace cizich fontu stazenych
kdo vi odkud, par magickych zasahu do X konfigurace...).

Snad neva, ze jsem zbytek smazal. Zalezitost ohledne lokalizaci a
zobrazovani a tisku jsem myslel jako celek - nejak mi chybi
provazanost mezi kvalitnim zobrazovanim fontu a jejich tiskem.
Polovicate reseni se sice nabizi, ale je ponekud prebrane a pozde
prichazejici - TrueTypove fonty. (Hmm, a pak ze MicroSoft krade
od ostatnich systemu... Myslim, ze si nikdo nema co vycitat.)

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science