X a spotreba pameti

Daniel Smolik Smolik na corpus.cz
Čtvrtek Září 2 13:46:38 CEST 1999

Cejka Rudolf wrote:

> A jak? Jak treba presvedcite X vyvojare, ze by meli pridat moznost
> lokalizovani systemu, aniz by se o to musela aplikace zajimat a
> nemusela pouzivat specializovane API? Mozna mi poradite, abych se stal
Nevim po te co jsem mel moznost videt treba KDE, musim rict, ze situace
s lokalizaci jiz je daleko lepsi
nez byvala pred 2 roky. Tehdy donutit X psat cesky bylo opravdu
harakiri. Me prijde, ze X pristupuji
k lokalizaci proste obecnejsim zpusobem a diky tomu umoznuji v jednom
okne psat cinsky a ve druhem cesky.
Samozrejem se za to neco plati.

> X vyvojarem - jenze to by jeste neznamenalo, ze bych mel sanci sve
> navrhy prosadit. Jak presvedcite X vyvojare, ze dokud budou s XWin
> dodavat jen Athenu a ISO-8859-1 fonty (fontove starosti s XFree 4.X
Uznavam, ze Athena je trochu archaicka.

> doufam alespon trochu zmizi - ale kdyz uz, tak pozde), tak je vsechno
> spatne? Pokud chci mit rozumny program jakz takz binarne
> prenositelny, tak to stejne bude muset skoncit statickym linkovanim
> s nejakym grafickym toolkitem - cimz se plytva pameti, vykonnosti...
> (Nebo linkovanim s vlastnim toolkitem, coz vyjde pametove nastejno,
> jen je to jeste pomalejsi.)

> Zkuste se zamyslet a mozna uznate, ze Netscape sice je ... software,
> ale mnoho problemu v nem obsazenych je az nasledkem pricin.
> (Treba uz jen ten utrapeny cesky tisk a psani cestiny do formularu.)
Nevim ,ale ty formulare je vec NN. Proste v programu jsou natvrdo
napsane kodovani fontu.

                                 Dan

--
Daniel Smolik