X a spotreba pameti

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Září 2 14:43:04 CEST 1999

Daniel Smolik <Smolik na corpus.cz> wrote:

Pokud v KDE jsou lepsi lokalizace, stejne se nejedna o zadny globalni
standard, takze je to zase k nicemu. Problemy se resi na urovni nasledku
(aplikaci), a nikoli na urovni priciny (systemu).

> Me prijde, ze X pristupuji
> k lokalizaci proste obecnejsim zpusobem a diky tomu umoznuji v jednom
> okne psat cinsky a ve druhem cesky.
> Samozrejem se za to neco plati.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  PROC SE ZA TO SAMOZREJME PLATI?

Proc nemuze byt v systemu libovolna implicitni
lokalizace s moznosti prepnuti se do jine?

> Nevim ,ale ty formulare je vec NN. Proste v programu jsou natvrdo
> napsane kodovani fontu.

A ja vam zase tvrdim, ze to vec NN byt nemusi. Kdyby meli vyvojari na
stole system, ve kterem se mohou snadno a bez vetsich problemu
prepinat mezi jednotlivymi lokalizacemi, bud by na problem prisli
sami, nebo by bylo snadne je na to upozornit. Takhle neni mozne
ani zaslat patch, ani jednoduse napsat "udelejte A, B a pak C a
chybu sami uvidite".

Otazka z praxe - co je efektivnejsi: Vysvetlit neznalemu pocitacovemu
uzivateli, ze v danem miste v programu nema mackat Enter, protoze pak
se budou dit pro neho neocekavane veci, nebo radsi v programu
mackani Enteru lepe osetrit?

a) Vysvetlovat? Ne, protoze prijdou jini a zase budou chybne mackat Enter.
   Navic jedna vec se muze nekomu vysvetlovat 50krat, a stejne za par dnu
   zase zapomene... A ta obrovska ztrata casu...

b) Lepe osetrit mackani Enteru? Ano, protoze tim se skutecne problem
   jednou provzdy odstrani.

Myslim, ze analogie s vyse uvedenymi problemy je docela zrejma.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science