X a spotreba pameti

Milan Zamazal mz na pdm.pvt.net
Čtvrtek Září 2 17:19:28 CEST 1999

    CR> Jak treba presvedcite X vyvojare, ze by meli pridat moznost
    CR> lokalizovani systemu, aniz by se o to musela aplikace zajimat a
    CR> nemusela pouzivat specializovane API? Mozna mi poradite, abych
    CR> se stal X vyvojarem - jenze to by jeste neznamenalo, ze bych mel
    CR> sanci sve navrhy prosadit.

Nejsem expert na Xy, takže nevím, o co konkrétně jde.  Měl jsem za to,
že aplikace musí internacionalizaci podporovat (což je v pořádku, vedle
internacionalizovaných aplikací mohou existovat i aplikace záměrně
neinternacionalizované), což spočívá zejména v inicializaci na začátku a
používání internacionalizovaných funkcí pro práci s textem.  To se mi,
coby neznalci, nezdá být velkým problémem.

    CR> Jak presvedcite X vyvojare, ze dokud budou s XWin dodavat jen
    CR> Athenu a ISO-8859-1 fonty (fontove starosti s XFree 4.X doufam
    CR> alespon trochu zmizi - ale kdyz uz, tak pozde), tak je vsechno
    CR> spatne?

Proč je všechno špatně?

Mimochodem, chcete mi tvrdit, že jste vývojářům XFree poslal např. své
ISO-8859-2 fonty a že je odmítli zařadit do distribuce?

    CR> Pokud chci mit rozumny program jakz takz binarne prenositelny,
    CR> tak to stejne bude muset skoncit statickym linkovanim s nejakym
    CR> grafickym toolkitem

Proč?

    CR> Zkuste se zamyslet a mozna uznate, ze Netscape sice je
    CR> ... software, ale mnoho problemu v nem obsazenych je az
    CR> nasledkem pricin.  (Treba uz jen ten utrapeny cesky tisk a psani
    CR> cestiny do formularu.)

Jako vážné problémy Netscapu bych viděl zcela jiné než tyto,
např. spotřeba paměti, padavost, ignorování W3C standardů, nemožné
ovládání, minimální flexibilita, nemožnost spuštění v textovém režimu,
apod.  Nic z toho nelze svádět na nikoho jiného než Netscape a jejich
uživatele.

    CR> Mam ted na mysli treba vecny problem s donucovanim X aplikaci,
    CR> aby prijimaly ceske znaky.  To, aby cizinec overil a _udrzoval_
    CR> podminky zaslane pro pocesteni je totiz dost obtizna zalezitost

Co se týče údržby, nevím, jaké speciální problémy jsou spojené s údržbou
internacionalizace v aplikaci, ve srovnání s údržbou kteréhokoliv jiného
jejího rysu.  Co se týče ověřování internacionalizace, cizinec ji
ověřovat nemusí.

Milan Zamazal

--
http://www.freesoft.cz/~pdm