98 - 'Address already in use'

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Pátek Září 3 12:56:07 CEST 1999

>  (98, 'Address already in use').
> To vsak neni pravda a situace trva i desitky
> sekund. Pak vse zacne fungovat jak ma.
> Jak lze ovlivnit tento timeout ? Jde
> to ovlivnit v src. programu?

	IMHO je to trochu principielni problem TCP nebo alespon jeho
implementaci, problem se vyskytuje ve vsech OS typu Unix na kterych jsem
byl nucen neco spoustet, prekladat atd.. - schvalne se podivejte na
'netstat -t' - ty porty jsou skutecne vzdy obsazene, zpravidla ve stavu
FIN_WAIT2 (oznaceni dle OS Linux). Rychlejsi nekdy nez cekat na TimeOut
je restartovat masinu (pokud to neni mohutne oveseny server).

	Jiz dlouho jsem narazel na tyto problemy, do soucasne doby nevim jak je
resit, nikde jsem HINT nenasel. Jedine co vim je, ze dost casto to napr.
dela kdyz proti TCP portu na Linuxu jsou MS Win95 - Linux aplikace
korektne socket zavre, ale Windows neposlou potvrzeni o zavreni (to je
prave ta faze FIN_WAIT2), Linux a ostatni OS drive obsadili nakonec
vsechny porty (ono totiz v 'norme' TCP se s timto timeoutem vubec
nepocita, je doplnen v OS navic, quli empirickym poznatkum), proto
vyvojari implementovali norme odporujici HINT...

Zdroj: tusim, ze je to 'man netstat', rozhodne v nejake manualove
strance jsou podrobne vysvetleny vsechny faze TCP spojeni...

PS: Pokud nekdo vi vice, prosim o napsani, me by to rozhodne moc
zajimalo jak to resit...zatim mi to ani zadny Unix guru nedokazal
vyresit (a ze titulovani byli od shora az po zem)

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                    FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz