postgres a lockovanie

Slavo Uhrin slavo na nt.cenezu.sk
Pondělí Září 6 16:48:01 CEST 1999

Jan ' Kozo ' Vajda wrote:

> mam postgres databazu a pristupujem do nej cez kopec malych programov
> ( cgi scripty ) .. problem nastava pri update, ked si script lockne
> databazu .. vtedy mi vyrazne rastie pocet otvorenych filedescriptorov
> a nasledne load ..

Ja som povodne pouzival prikaz "LOCK TABLE" ale dochadzalo obcas
k deadlockom, tak som to v PHP vyriesil tak, ze mam implementovane
jednoduche zamkynanie cez spolocny subor na urovni jednotlivych
skriptov a LOCK vobec nepouzivam. Pokial jeden skript aktualizuje
databazu, dalsi pri sucasnom pokuse o aktualizaciu bud vyhlasi chybu,
alebo (ak ma dany timeout) caka, kym sa predosla operacia dokonci.

> bodlo by mi, keby sa updaty robili nezavisle na beziacom scripte ( napr. ze
> by som postgresu poslal update, a on by ho spravil, ked by mal cas )

V Perle pri pouziti kniznice Pg sa da urobit to, ze sa Postgresu posle
na vykonanie prikaz a potom sa len periodicky testuje, ci ten prikaz
bol uspesne spracovany. Popritom moze skript spracovavat ine prikazy.
Neviem, ci je mozne zo strany kniznice uzatvorit otvorene spojenie
na databazu este pred skoncenim takehoto spracovania. Ak ano, tak by
to bolo dokonca aj nezavisle od skoncenia skriptu.

Slavo