Velikost (nejen) Apache

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Září 7 13:40:50 CEST 1999

On 7 Sep 1999, Milan Zamazal wrote:

> Víš, proč velké binárky po naforkování způsobují to totální přetížení
> oproti pohodovému stavu?  Co tu paměť zabírá a jaká je funkce závislosti
> spotřeby RAM na počtu forků a velikosti binárky (lineární,
> exponenciální, ...)?  A může se stát, že je výhodnější mít místo jedné
> větší binárky několik menších, z nichž se forkují vždy jenom ty
> potřebné?

Myslim, ze nikoliv. Fork je prilis draha operace

>     PS> Pokud je nepouzivany nema tam co delat a nebo by mel byt jako
>     PS> SO.
>
> Nerozumím přítomnosti druhé části podmínky. :-)
>
> Důvod přítomnosti nepoužívané části kódu v binárce není technický, nýbrž
> organizační.  V mé binárce Emacsu je nepochybně zakompilována řada
> modulů, které nepoužívám.  Přesto je to pro mne menší problém, než
> kdybych si měl každý Emacs kompilovat sám a při každé takové kompilaci
> pečlivě vybírat, co tam chci a co ne.

Jiste, mohou tam byt zakompilovany, ale nemusi - mohou byt take
jako sdilena knihovna - co je ona druha cast podminky. Pak
samozrejme neni treba porad neco kompilovat, ale mohu jen
"natahovat" potrebne moduly. Viz. httpd.conf v Debian Linuxu :-)
(hledej LoadModule) pripadne:

http://www.apache.org/docs/dso.html
            Apache 1.3
    Dynamic Shared Object (DSO)
             Support

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/
Magazin pro kazdeho: http://www.novinky.cz/
Seznam Dnes: http://dnes.seznam.cz/
Navody, recenze, technika:
http://www.novinky.cz/Index/TechDesk/
Zacit se dnes ucit Perl je jako koupit si listek na Titanic