Delphi pro LINUX

Libor Mitrenga mitrenga na tdf.cz
Středa Září 8 10:11:32 CEST 1999

> Znam spoustu firem, kde pouzivaji MAC, WinNT, DOS, LINUX a buhvi co jeste.
> Pak je skutecne jedine reseni JAVA, nebo HTML, protoze ja bych osobne
> nechtel psat 3 ruzne verze programu. Dle meho nazoru, neni portace na jiny
> OS jen otazkou kompilace, ale take osetreni specifickych vlastnosti OS
> (pristupy k disku, k databazim (ODBC, ADO JDBC a dalsi), tisk, komunikace po
> siti .....). Sice existuji ruzne podpurne knihovny, ktere umoznuji
> provozovat dany SW pod jinym OS, ale nejsem presvedcen o stabilite a
> rychlosti aplikace.

Já ano, poněvadž na tomto projektu pracujeme víc jak 8 let.
Vlastní knihovny v C++, aplikace v C++, objekty pro práci s daty,
okny a files jsou vlastní, a ty volají funkce či objekty daného
operačního systému.
Testováno na WIN a na MAC OS. Nyní chceme připravit Linux.
Aplikace je potom skutečně pouze kompilovaná pod vybraným C++.

Samozřejmě není to tak jednoduché jak jsem popsal na pár řádcích
(je za tím spousta práce).

Ale jinak, chtěl bych se teda zeptat na názor, zda zná někdo
seriózní výsledky rozdílů rychlosti aplice napsané v C++ a
třeba v uváděné JAVA. Já mám názor, že co je kompilováno
C++ přímo pro daný processor (a aplikace není špatně napsána),
tak by to mělo dosahovat nejlepších výsledků (co do rychlosti) -
nepředpokládám, že by dnes někdo něco rozsáhlého psal v assembleru.

PS. Pokud by ovšem na toto téma měla být skutečně diskuze, navrhuji, aby vznikla specializovaná konference - vývoj IS.

--
Libor Mitrenga, TDF Software, s.r.o.
mailto:mitrenga na tdf.cz | http://www.tdf.cz | tel: 0602 / 755 714