Synchronizace Debianu

Milan Zamazal mz na pdm.pvt.net
Středa Září 8 12:02:58 CEST 1999

    JK> Chtel jsem totiz neco podobneho zavest i jedne firme, ktera si
    JK> nechce nechat vymluvit Linux, protoze "je pry moderni, mit ve
    JK> firme Linux".

Obávám se, že mít na produkčním systému poslední nestabilní verzi
distribuce je *velmi* špatný nápad.  Je to:

1. Koledování si o hacknutí systému.
2. Koledování si o průšvih typu "a teď už nespustím ani ls".

Obojí se v unstable čas od času stává a jedinou (pouze částečně účinnou)
obranou proti tomu je pozorně sledovat debian-devel@ a nikdy
neinstalovat úplně čerstvé balíky.

To, že vždy nefunguje několik méně důležitých věcí, je jev permanentní,
se kterým je nutno na unstable systému počítat vždy.

Pokud přesto na svém nápadu trváte, tak můžete stahovat *.diff.gz a
*.dsc od nových verzí balíků, *.tar.gz stačí stahovat pouze v případě,
že jde o novou upstream verzi balíku (jinými slovy: mirrorujte adresáře
source:-).  Nad tím můžete pustit nějakého auto-build démona (ale není
to úplná sranda, protože Debian zatím nemá zdrojové závislosti).

Pokud je ovšem cílem update aspoň dvakrát za týden (proč?!), pak ani
toto není to pravé ořechové, protože nové upstream verze programů se do
Debianu nepromítají druhý den, nýbrž až je údržbář balíčku zabalí (pokud
uzná, že je vůbec dobrý nápad novou verzi do distribuce dávat).  Čili
jde-li o sledování nových upstream verzí, tak je myslím vůbec nejlepší
nepoužívat vůbec žádnou distribuci a kompilovat si vše sám.

CVS Debianu sice na cvs.debian.org existuje, ale pokud vím, nevyužívá jí
zase až tak moc balíků, takže pro tento účel se nehodí.

Milan Zamazal

--
http://www.freesoft.cz/~pdm