ANNONCE: apache-cs-php-ssl

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Středa Září 8 09:43:12 CEST 1999

> Ono vubec nejde o disky. Kdyby slo to jen nekde ulozit je
> jednodusi to prejet bzipem. Jenze je treba si uvedomit, ze
> kazdy program potrebuje nejakou RAM, apache "obcas" forkne
> nejakeho toho potomka atd.

	'-) No pozor, tohle me taky nejprve napadlo a chtel jsem tomu clovekovi
z konference vysvetlit, ze nejde vubec o disky, ktere maji radove
desitky GB, ale o procesy v pameti, bohuzel ani tak to neni zcela
spravne... Pokud se jedna o data, tam pokud to vyrazne naroste, je to
problem, nicmene to se neprojevi v binarce (snad pouze staticka data,
ale tech predpokladam moc neni). Hlavni vec o ktere chci psat je fakt,
ze i ten fork nemusi byt nijak narocny, ackoli mam 100 procesu, kazdy ma
1MB kodu, vubec to neznamena, ze musi v pameti zabirat 100MB + data,
znamena to dokonce ze pri vyuziti optimalizacni techniky muze zabirat
pouze 1 MB + data (dokonce i mene, pokud se nejake stranky vyhodi a
pokud budou potreba, zpet se natahnou (tohle neni swapovani)), protoze
vzhledem k tomu, ze kod programu je porad stejny, pak staci mit v pameti
pouze jednu fyzickou kopii.

	IMHO Linux mimojine dela presne i takovouto optimalizaci, takze
velikost binarky vubec nemusi souviset s loadem ci velikosti daneho SW
systemu (coz Apache nepochybne je) ve fyzicke RAM.

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                    FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz