počet procesorů kontra velikost cache

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Středa Září 8 19:22:23 CEST 1999

   From: Petr Snajdr <snajdr na firma.seznam.cz>
   Date: Wed, 8 Sep 1999 15:06:52 +0200 (CEST)

Zdravím,

   > mam take pocit, ze 2 a vice procesorove konfigurace nejsou az tak
   > odladene a jsou dost citlive na vyber hardware.

:-) Tak to jsem měl asi vždy šťastnou ruku. Připravoval jsem již asi dvacet
SMP serverů (z toho byly dva čtyřprocesorové) a téměř vždy se jednalo o
odlišné konfigurace. Jednoprocesorových serverů jsem instaloval
nepočítaně. Hardwarové problémy se vyskytly pouze u dvou jednoprocesorových
serverů a vždy to byl vadný disk nebo paměťové moduly. U SMP serverů se
_zatím_ nic nestalo. Možná to je můj subjektivní pocit. BTW - "špatně
odlaďené" :-) Víš co má za pracovní stanici Linus Torvalds?

A jinak co se týče SMP konfigurací - pokud by se mělo jednat o stroj, který
bude sloužit jako web server, je lépe si pohrát s konfigurací na stroji, který
bude mít více procesorů s menší cache. Ale na druhou stranu, pokud plánujete
životnost serveru na více let, doporučuji zase menší počet procesorů, protože
např. na Intelech více než 4 (no dobrá, s čipem Profusion 8) procesory zatím
mít nemůžete. A vůbec, proč zrovna Intel?

No nic, dnes již bylo problémů dost, RedHat Lorax nejde na mém pokusném stroji
nainstalovat ani za nic, mirror z RedHatu dnes nenacucal ani byte, mobilní
telefony utichají, český Internet (resp. jeho DNS) je díky společnosti, která
si účtuje za domény, již opět v provozu a tak vám všem přeji dobrou noc, já
teda budu spát opravdu dobře :-)
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz