Linux a ridici system CNC stroju

Radovan Garabik garabik na atlas02.dnp.fmph.uniba.sk
Středa Září 8 21:47:42 CEST 1999

ALMARA s.r.o. <almara na almara.cz> wrote:
 : Mam mensi dilema

 : Mam napsany program (ridici system pro CNC stroje) v DOSu v realnem rezimu.
 : Je to docela slusny a je o to docela zajem. Rad bych to dale vylepsoval, ale
 : tahle platforma mi uz nevyhovuje (malo pameti). Pohravam si s myslenkou,
 : udelat to pod Linuxem s tim, ze bych vyuzil jen nektere jeho casti (sprava
 : pameti, souboroveho systemu atd. Ale zadna sit, viceuzivatelske prostredi,
 : ...). Staci mi jen to jadro a pristup k hardwaru (grafika, ovladani
 : elektroniky pomoci preruseni a pristupu na porty).  Ponevadz Linux az tak
 : dobre neznam (jsem zacatecnik uzivatel), tak bych chtel vedet, zda ma vubec
 : tato myslenka smysl a jestli by nebylo lepsi hledat jinou cestu.

no napad je to pekny, len sa treba v tom vyznat...
zalezi od toho ako rychlo to musi reagovat a ako presne to spolupracuje s
hardwareom. linux nie je real time operacny system (ale RTlinux ano)
ja som kedysi planoval urobit kernel + sash +staticky linkovane mpg123 na
prehravanie mp3jok, ale potom z toho zislo ked sa mi podarilo napchat
dost kompletnu minidistribuciu do 9 MB na hdd.

 : Chci aby se po nastartovani systemu automaticky spustila dana aplikace
 : (graficke prostredi) a uzivatel mel k dispozici jen ji a nic jineho (opravdu
 : hodne orezanej system). Co vsechno z Linuxu bych nutne k tomu potreboval?

kernel, bud svgalib alebo s 2.2 kernelom framebuffer (VGA16), (g)libc a nieco
na kontrolu filesystemu. Pripadne glibc netreba ak bude vsetko linkovane
staticky. A je dobre mat shell (napriklad sash). A par suborov v /dev (da sa
pouzit devfs). Naprogramovat nieco graficke pre framebuffer nemusi byt
tazke, je to len ine ako pre dos.

Cize bude z toho v podstate taky multitaskingovy DOS

 : A jak je to s licenci?. Nechi zverejnovat zdrojaky (kvuli konkurenci)

pokial v tych aplikaciach nepouzijete nieco z GPLed programov (alebo
podobnych), linencia zavisi na vas.

 : vlastni aplikace (postprocesor, zpracovani NC programu, ovladani
 : elektroniky). Jaky prekladac pouzit?

to podla toho v com je to napisane... predpokladam ze gcc :-)

 : Nejde o cenu, ale o to, ze k Linuxu sezenu spoustu materialu a zbytek se da
 : nastudovat ze zdrojaku :))).

 : Do Windowsu se mi nechce - prase se v nich vyznej a podpora zadna.

 : Podelite se semnou o vase nazory?

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |