Linux a ridici system CNC stroju

mao na me38.nri.cz mao na me38.nri.cz
Čtvrtek Září 9 09:07:42 CEST 1999

On Wed, Sep 08, 1999 at 09:47:42PM +0200, Radovan Garabik wrote:
>  : Chci aby se po nastartovani systemu automaticky spustila dana aplikace
>  : (graficke prostredi) a uzivatel mel k dispozici jen ji a nic jineho (opravdu
>  : hodne orezanej system). Co vsechno z Linuxu bych nutne k tomu potreboval?
>
> kernel, bud svgalib alebo s 2.2 kernelom framebuffer (VGA16), (g)libc a nieco
> na kontrolu filesystemu. Pripadne glibc netreba ak bude vsetko linkovane
> staticky. A je dobre mat shell (napriklad sash). A par suborov v /dev (da sa
> pouzit devfs). Naprogramovat nieco graficke pre framebuffer nemusi byt
> tazke, je to len ine ako pre dos.
mno pod svgalib nefunguje dost karet a nastavovani nemusi byt vzdy trivialni
pro distribuci na nezname pocitace naprosto nedoporucuji.
pokud vam vadi malo pameti, podivejte se po nejakem extenderu pro dos.

> Cize bude z toho v podstate taky multitaskingovy DOS
tak to asi tezko. nejvetsi vyhoda dosu je to ze sam system vas moc neotravuje.
mate pocitac pro sebe.  takze pokud Multitasking tak to uz neni DOS.

>  : Nejde o cenu, ale o to, ze k Linuxu sezenu spoustu materialu a zbytek se da
>  : nastudovat ze zdrojaku :))).
to nemuze byt ten hlavni duvod, k dosu/windows lze sehnat opravdu dost
dokumentace a to zdarma ( mozna ze vice nez k linuxu, tohle priznivci linuxu neradi slysi )

>  : Do Windowsu se mi nechce - prase se v nich vyznej a podpora zadna.
to je lez. muzete si ZDARMA stahnout cely SDK od windows ( priklady nastroje atd ) je to asi 1GB dat. takze si muzete udelat obrazek ze je to dost. zase si
muzete byt jisti ze pokud ma system nainstalovany (WINDOWS) tak vam
grafika nebude cinit problemy. programovani windows neni tak hrozne. obcas neco
nefunguje, ale lze to obejit.

>  : Podelite se semnou o vase nazory?
jednoduchosti programovani se linux dosu asi nevyrovna. v DOSU proste mate
VSECHNO v rukou. nejsem takovy znalec linuxu, abych mohl rici ze vim co se kde
sustne. instalace narozdil od DOSU neni bezproblemova. v svga se vam muze stat
ze se neprepnete ani do vga rezimu (Matrox Millenium).
Pokud jde jen o pamet pouzijte nejaky DOS extender.

ja jsem osobne dost skepticky k minidistribucim, ktere by chodily vsude.
pokud se budete chtit drzet linuxu, asi to budete muset tem lidem instalovat
obcas jim poradit, aby si vymenili video kartu atd. musite take uvazovat
ze pokud pouzijete dos tak vam to nemusi zase chodit pod windowsovskym
emulatorem dosu. Mame tu jeden program na ovladani trvdomeru a ten
pokud je pocitac taktovan vice jak na 300MHz tak selhava.
jak se mi jevi SVGAlib nema budoucnost, snad neco pod X, ale prase se v nich
vyznej ( to je parafraze hehe )

vsechno ma neco, problemum se nevyhnete. pokud chcete tvorit neco s
co se bude rozrustat, doporucuji linux(rtlinux). pokud chcete aby to fungovalo
ted a pak se uvidi bude asi lepsi dos. dos za par let odumre uplne a co pak ?

nedavno jsem psal jeden programek urceny na cteni dat
a i kdyz jsem priznivec linuxu, psal jem ho v dosu. ale to byl
pouze sber dat. bez grafiky.

mao