Mereni komunikace client - server

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Pondělí Září 13 10:17:36 CEST 1999

On Mon, 13 Sep 1999, linux wrote:

W>Chtel bych to nejakym zpusobem zmerit pomoci prostredku linuxu.
W>Moje predstava je, ze nainstaluji linux, rozjedu routovani, rozdelim
W>testovaci sit na dva segmenty (klienty a servery) a na tom linuxu si  bud
W>zmerim zatizeni site, nebo najak omezim propustnost karet na pozadovanou
W>hodnotu a odsleduji odezvy. Poradte mi, prosim jaky SW mam na tom linuxu
W>(pouzivam RH 6.0) pouzit, popripade nejakou jednodussi cestu, pokud to
W>nebude neco ve smyslu "Kup si nejakej router, kterej to umi."

Staci vec, ktora je uz v linuxe dost davno. Accounting.
1. Do ipchains doplnit pravidlo, ktore bude obsahovat adresu servera
2. nechat to den routovat cez ten linux
3. pozriet do ipchains na namerane hodnoty

Na testovanie, ci to zvladne dana linka, sa da pouzit traffic shaper.
0. zakompilovat do jadra
1. podla /usr/src/linux/Documentation/network/shap* nakonfigurovat
2. testovat

Shaper je, samozrejme, jednosmerny. Ak chceme obmedzit dva smery, pouzijeme
dva linuxove stroje za sebou.

Dufam ze som pomohol.

S pozdravom,
	Milan Pikula

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk