postgres a lockovanie

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Pondělí Září 13 10:36:26 CEST 1999

> Celkem bych chtel videt to netrasakcni a bezpecne reseni... (mluvim o mnoha
> relacich mezi mnoha tabulkami atd...)

	Ja bych to vyjadril daleko prozaicteji... - jakakoli modifikace
databaze, kterou nelze CELOU vytvorit jednim SQL dotazem je v principu
bez transakcniho zpracovani nemozna (opravdu by me zajimalo bezpecne
jine reseni... a nejen me urcite)

> Myslim, ze psat cokoliv o verzich < 6.5 je mateni neznalych uzivatelu. Verze
> 6.5 je opravdu o necem jinem nez to co to bylo predtim. PQ verze 6.4 jsem
> donutil k "divnemu" chovani i u operaci ktere nebyli nijak narocne...

	'-) napodobne, proc vytahovat a argumentovat starym SW, ja taky mohu
tvrdit, ze Windows jsou na nic protoze ve verzi 2.0 vubec nevedeli co je
Internet....'-) (end of joke)

> Vzhledem k cilemu zivotu na (PQ) konferencich lze predpokladat, ze dalsi
> verze pujdou opet o znacny krok dal. (Vyvojari uz pri dostatecne chapou kod
> prejaty od Postgres95(?) takze je na co se tesit :-))

	No pokud clovek sleduje podstatne konference o PG, ma trafik zhruba
stejny jako je v tle konferenci, takze vyvoj je opravdu rychly....

> Jinak - myslite, ze napr. Oracle se pouziva z duvodu rychlosti?

	Si delate kozy ne?;-)

> Jeste k tomu web pouziti - Co treba (pokud do logika aplikace dovoluje) pouzit
> pg_pConnect (PHP)? Je treba myslet na to, ze pri kazdem spojeni postmaster
> udelat fork() na rozdil od threadove MySQL.

	Co se tyce threadovani vyvojari PGSQL o nem zatim neuvazuji a meli k
tomu dost dobre duvody....

> PostgreSQL neni vyvijen pro radost webmastru, ale proto aby existovala velka
> a robustni free (!) SQL.

	Presne tak... je dobre si precist Introduction k danemu produktu a ne
jen chytnout nejake rychlosti testy a z toho vyvozovat obecne platna
fakta.... az mySQL bude mit (ono to mit nebude, aspon to tvrdi i
vyvojari v pruvodni dokumentaci... BTW uz rozdelili 1MB manual aspon na
sekce? NS se z toho muze male pos****) tolik vlastnosti a
implementovanych veci jako PGSQL muzeme se zacit bavit o rychlosti,
resp. qalite implementaci techto vlastnosti, takto srovnavate Mercedes s
Trabantem a jeden rika, ze obe auta maji 4 kola a uvezou ridice a druhy
rika, ze ten kopec vyjede Mercedes na 3. rych. stupen a Trabant pro toto
neni urcen....

> Myslim (a jiz se zde opakuji), ze MySQL je dobra pokud nejde o nic velkeho a
> sloziteho...

	'-) a videl jste to C API? Dekuji, diplomka mi stacila na to abych uz v
zivote nemusel.... (neni nad ESQL)

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                    FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz