ANNONCE: apache-cs-php-ssl

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Září 14 01:00:59 CEST 1999

Dne 13. 9. 1999 Hanus Adler napsal:

> Podle mého to naopak do HTTP vůbec nepatří. Informace o kódování
> dokumentu patří jednoznačně do dokumentu -- jak jinak chcete třeba
> zajistit správné zobrazení dokumentu, čtete-li ho např. z CD? Například
> teď připravuji informační CD a dělám to v HTML -- mám za to, že jako
> platformově nezávislý formát, který lze prohlížet na každé platformě (a
> narozdíl od PDF jej lze číst i na znakovém terminálu) je to prakticky
> jediný vhodný formát, pokud nechci čtenáři vnucovat, čím si text musí
> číst. A to nechci. Jediný způsob, jak ten dokument udělat skutečně
> [...]

Tak to nesouhlasim. IMHO prisuzujes HTTP protokolu to, co nalezi TCP
protokolu, tedy vlastni prenos po siti. Naopak HTTP protokol se nestara o
transport ale o komunikaci mezi klientem a serverem. Klient jej vyuziva k
tomu, aby rekl co chce a server aby popsal to, co posila. Spise nez
prenosovym bych nazval tento protokol popisovacim. Klient rika "chci to a to,
nejlepe ve formatu HTML a v cestine" a server na to odpovi "ano, posilam
cesky HTML dokument".

Kdyz muze byt v protokolu receno, ze jde o plain text nebo html, nevidim
nejmensi duvod, proc zde nerici i to, v jakem jazyce potazmo kodovani
dokument je. Naopak mi to prijde logicke.

Informace o kodovani a jazyce nemuze nest dokument uz z toho prosteho duvodu,
ze ne kazdy typ dokumentu je na to vybaven. To, ze to HTML nahodou umi jeste
nic neznamena, protokol HTTP nebyl navrzen pro prenos HTML dokumentu, ale pro
praci s hypertextem, tedy smesici textu a dalsich dat v mnoha formatech.

S pozdravem