TTF->Type1

Martin Zuber zuber na ost.skoda.cz
Úterý Září 14 07:23:30 CEST 1999

>   Ono se urcite neda jednoduse prohlasit ze TTF je lepsi nez Type1. Kazdy
> format ma sve vyhody. Problemem ale je ze zpusob zaznamu jednotlivych znaku
> se v obou formatech lisi a diky tomu prevodem font ztraci svou kvalitu.

Zalezi na tom, co povazujete za lepsi. Jestli me ma chaba pamet nesali, tak
na prednaskach 'Typograficky system TeX' u p. Olsaka (byl bych radsi, kdyby
se k tomu vyjadril sam, je osoba povolanejsi) jsem slysel, ze TTF pouzivaji
krivky druheho radu, kdezto Type1 krivky radu tretiho. Navic, pri zmene
velikosti fontu se pismo u TTF zvetsuje linearne, u Type1 se meni 4 parametry
pismenka (u TeXovych fontu je to asi 60 parametru). Na druhou stranu, pustil
jsem si na obrazovku T1 fonty a nedalo se na to koukat. TTF font Tahoma
(posledni dobou velmi obliben u MS) vypada docela slusne a da se pouzit (i kdyz
napr. Lucida vypada lip).

								Martin Zuber