Delphi pro LINUX - dost OT

Miroslav Ambros ambros na mako.cz
Úterý Září 14 10:31:04 CEST 1999

Dobry den

> Myslim ze debata o tom, jake ma mit ucetnicvi klienta je to mene
> podstatne, pokud budou napsane knihovny pro komunikaci s vlastnim
> ucetnictvim tak je pak jedno jak bude klient vypadat, jestli bude v
> jave, v php, v gtk, motifu, ncurses nebo v cem jeste, dulezite je, aby
> to "uvnitr" behalo tak jak ma.

<LONG>

Tvrdim z nekolikalete zkusenosti - zadny firemni ekonom nenecha
zavest ucetnictvi v dnesni zhyckane dobe bez -
1. podpory a to okamzite
2. manualu s obrazky a skoleni personalu
3. ucetniho, danoveho poradenstvi atd. atd.

Za dalsi letem svetem par dalsich bodu

1. K jednomu programatorovi potrebujete nejmene 1 analytika.
A dobra analyza je u toho skoro cennejsi nez dobre algoritmy.
Presneji dobrou analyzu muze programator zvrzat ale nespravi
analyzu spatnou.

2. Tohle neni Apache kde se napise HOW-TO a spravci si poradi,
tohle potrebuje masinerii. Tem lidem je jedno jestli to jede pod
DOSem, Linuxem nebo upravenym operacnim systemem rakety
MALJUTKA, pro ne je podstatne to vyse napsane.
Budu kacir - jestli je to free nebo za penize neni zas az tak uplne
podstatne.

3 .Musite dat zaruky ze bude program dale vyvijen, jinak na tom
nikdo kdo ma vsech 5 pohromade nepovede ucetni data.

4. Musite k tomu udelat program na mzdovou agendu a to je sakra
Babylon predpisu a je to 4x horsi nez samotne ucetnictvi.

5. ZADNY AUDITOR NEDA AUDIT NA PROGRAM
S DOSTUPNYMI ZDROJAKY.
Presneji na ucetnictvi zpracovane takovym programem.

Nechci Vas odrazovat, to ne, ale napsat to je jenom pul prace a o te
druhe pulce se zatim nemluvilo, resp. resi se spise technicke
aspekty (v JAVE nebo v C, SQL  atd.). To neni vubec podstatne, pokud
nemame jasno v zakladnich vecech. A zakladni vec je JAK to chceme
delat, JAK velke a  ne v CEM. Zatim mi to pripada ze chceme
stavet dum, nemame pozemek ale vime ze v koupelne
budou modre obklady.

Pokud je rec o IS, snad by bylo rozumnejsi zacit obycejnym
ucetnictvim, ono to dost staci (uctovani v cizich menach,
kurzove rozdily, devizova banka a pokladna, skladove
hospodarstvi, evidence mezd, evidence majetku, PPS,
vykazy).
Tohle je tak 10 let prace :-)

Jsem ochoten k tomu podle svych skromnych znalosti o veci
prispet jako programator nebo analytik nebo dobrym slovem :-)
Osobne bych byl velmi rad, kdyby neco opravdu pouzitelneho
vzniklo a bylo dotazeno do konce.

Omlouvam se vsem kdo docetli az sem za dlouhy a ponekud
chaoticky OT prispevek (02:00).

Miroslav Ambros
0601/272466
0185/520137,3956