Ja x pocitac x Linux - nekdo z nas je spatny

Michal Weinfurtner weinfurt na securities.cz
Úterý Září 14 15:48:33 CEST 1999

 Dost mozna se jedna o user error. Pokud si nejsem jisty zdali nejaky soubor
existuje a nebo mali nulovou delku,  mam pod unixem nekolik standardnich
moznosti jak to zjistit. Za prve se podivam jeslli je soubor tam kde ma byt a
jakou ma velikost .

# ls -l /etc/X11/XF86Config
-rw-r--r--   1 root     root        13871 Aug 17 09:59 /etc/X11/XF86Config
#

Pokud dostanu nejakou takovouhle odpoved je to v poradku. Pak se zamyslim nad
tim jak tento soubor oedituju. Tady se mi, nabizi spousta moznosti. Ja davam
prednost standardu unixovemu - tedy vi editoru.

# vi /etc/X11/XF86Config

Samozdrejme musim byt prihlasen jako uzivatel root !! Pokud ani pak neuspeju
pak muzu jeste zkusit
# cat /etc/X11/XF86Config

Kdyz se mi nic nevypise i pres to ze soubor evidentne existuje, cesta je
spravna a ls mi ukazuje, ze soubor ma nenulovou velikost, zacnu pochybovat o
jeho obsahu. Pouziju nejake dalsi prostredky.
Rozhodne si nebudu myslet ze ten unix system stoji za ... , kdyz v nem neumim
otevrit soubor.

Zdravim
Michal

Vubec by neskodilo vice detailu k problemu s X-kama. Vypisy logu nebo chybove
hlasky z konzole

--
Michal Weinfurtner
Systems Administrator