Edimax PCI RTL8139 - chyba v ovladaci?

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Středa Září 15 23:13:39 CEST 1999

   From: "Martin Och" <martin na och.cz>
   Date: Wed, 15 Sep 1999 16:56:54 +0200

Zdravím,

   > nema nekdo z Vas zkusenosti s uvedenou kartou, lepe receno kartou s timto
   > cipem?  Uz se mi dostaly do ruky dve ruzne s timto cipem (RealTek), ale
   > ani jedna neslapala jak bych si predstavoval.

když už jsme u toho čipu RTL 8139, tak přidám i jednu svoji zkušenost. Po
nahrání modulu do jádra (2.2.12) a následné inicializaci karty začne na
připojeném hubu (myslím, že je to nějaký OfficeConnect) okamžitě svítit
"Alert!" a zatížení stoupne na 100%. Karta není z venku dostupná (ping), na
síti není žádný provoz (tcpdump). Po výmeně za nějakou 3Com/PCI RedHat Linux
po rebootu zahlásí, že našel nový hardware a jestli si přeji překonfigurovat
:-) Samozřejmě souhlasím a vše je najednou v pořádku. Bohužel jsem se ještě
nedostal k tomu tu kartu vyzkoušet v jiném OS, je jednodušší ji prostě
vyměnit... Ale předpokládám, že chyba bude někde v ovladači a tak bude možná
vhodné se poohlédnout po nějakém novějším. Ostatně proč používat síťovky,
které nemají podporu výrobce? Moje filosofie je taková (zjednodušeně), že je
podstatně jednodušší sáhnout po síťovce, jejíž výrobce má na domovské stránce
tučňáka :-)
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz