postgres a lockovanie

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Čtvrtek Září 16 12:09:20 CEST 1999

Dne 15. 9. 1999 Pavel PaJaSoft Janousek napsal:

> 	'-) tim mi to ovsem pro 99% soucasnych implementaci Inet obchodu a
> jinych on-line sluzeb, ktere provadeji modifikace databazi vychazi, ze
> mySQL nemohu quli bezpecnosti vazne vyuzit, mohu se tedy zeptat, k cemu
> to mySQL je? IMHO pouze quli tomu profituje takto, ze spousta lidi si
> vazne neuvedomi dosah a zavaznost ignorovani ktereho se dopousteji...

Nesmysl. Cela sluzba Navrcholu jede na MySQL, zaznamu v tabulce je asi jenom
8000, zato query je denne vice nez 3 miliony, coz je _prumer_ 35 dotazu za
vterinu. Ve spicce bez problemu i dvojnasobek a z toho naprosta vetsina nad
jednou tabulkou. MySQL si spokojene prede, load serveru je okolo 1. Vsechny
dotazy jsou jenom jednoduche SELECTy a UPDATy. A ted mi reknete, proc bych
mel pro podobny ucel pouzivat neco s transakcemi? Zvlast, kdyz byl Pg v
testech ktere jsem si udelal az temer 40x (!) pomalejsi?

Kdyby to nekoho zajimalo, test vypadal takto:

/usr/bin/postmaster -B 1024 -S -D/var/lib/pgsql -i -o -F -o -S 2048

5000x SELECT s jednoduchou podminkou............MySQL  2,63x rychlejsi
5000x SELECT (druhy cyklus, test cachovani).....MySQL  3,44x rychlejsi

5000x UPDATE s jednoduchou podminkou............MySQL  7,8x rychlejsi
5000x UPDATE (druhy cyklus, test cachovani).....MySQL 39,1x rychlejsi

Dotazy provadel u MySQL i Pg ceckovy program, Pg 6.5, MySQL 3.21.xx (bohuzel
jsem od te doby upgradoval).

S pozdravem