Protokol TCP/IP (Was:Re:...)

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Pátek Září 17 00:32:44 CEST 1999

> ??? Ale opticke switche existuji. Mrknete se na www.extremenetworks.com. A
> najdete si treba Summit 4.

	Dekuji za novou informaci, jeste cca pred 3/4 rokem mi prednasejici na
VS tvrdil neco jineho... koukam, ze vyvoj pokrocil...

> Samozrejme, ze to je rychlejsi, ale presto ty smerovace jsou schopny
> pracovat i na 3. vrstve a nektere uz dokonce i na 4.

	Fine, ale kdo kdy a jak urcil ktera vrstva se bude starat o smerovani?
A kdo to zase meni?

> I tady Vas zklamu. V modernich smerovacich je zahrnut QoS.

	Jiste QoS je zahrnut, ale ja mluvim o tom, ze QoS v jednoduche forme (2
bity => 4 stavy) je v IP datagramu zahrnut odjakziva... - jak kolega
Roderer poznamenal, nepouzival se - IMHO dneska se QoS realizuje pomoci
jinych prostredku (napr. ATM, ktere se vyuziva na emulaci LAN:))), do
prenosovych bitiku a zpusobu nevidim az zase tolik, abych si to lajznul
tvrdit, ale domnivam se, ze vsechny vysokorychlostni site pouzivaji ATM,
DSL apod. (BTW pro Americany je ISDN mrtve, co vy na to?).

> A nepletete si trochu pojmy? Jak muzete srovnavat ISO/OSI a TCP/IP. Jsou to
> dve ruzne veci...

	Veci ruzne to jsou (vysledne pouziti je stejne), ale spise z pohledu
toho, ze ISO/OSI ma radny standard, strukturu, format atd... - TCP/IP se
budoval zivelne - ostatne o implementaci TCP by se dala napsat cela
story, tech implementaci nez to bylo aspon trochu pouzitelne... - pokud
se dobre pamatuju, kolem roku 1989 se prislo na dalsi zajimave
zrychleni, na jmeno toho pana si nepamatuju (musel bych nalistovat
Stevensonovu sqelou knihu) nicmene zrychleni bylo o 1/3 - po temer 20
letech vyvoje objevit takovou moznost neni zle;-). A navic IP nebyl
staveny na Internet v tom rozsahu jaky je dneska, jiste prislo se na to
jak ho rozsirit s minimem nakladu a diky tomu, ze trochu jina cast
(myslim tim napr. C rozhrani) byla obecnejsi nez samotny IP... - ovsem
opakuji znovu - tomuto rikate solidni pristup na kterem se da stavet?
Kdyby to bylo v cemkoli jinem, firma s vami vybehne jedna basen, tady se
bohuzel (diky masovemu rozsireni) musi firmy prizpusobovat, v tak
masovem meritku si nedokazu vybavit jine prizpusobeni...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz