Protokol TCP/IP (Was:Re:...)

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pátek Září 17 14:04:05 CEST 1999

Zdravim,

> K cemu asi tak ty 2 bity v IP datagramu jsou?

   Jednak nejsou 2, ale budto 3 nebo 4 nebo 7 (podle toho, jestli pocitate
jen prioritu nebo jen TOS a nebo oboji -- viz RFC 1349: Type of Service
in the Internet Protocol Suite) a jednak se od pouzivani techto bitu
zacina upoustet a prislusne misto v IP headeru pouzivat k obecnejsimu
reseni QoS (referenci si nepamatuji, ale viz archiv internet-draftu).

> 	A ktera sit pouziva TCP/IP jako zaklad pro vsechny protokoly - aspon v
> Evrope - me by to vazne zajimalo, vsude pokud vim to jde TCP/IP emulace
> pres ATM..

   Nejen -- casto se take pouziva SDH (je preci jen daleko jednodussi a levnejsi
nez ATM a pro vetsinu ucelu postacuje).

> 	Jenom rypnuti, kdyz mame tak sqele site,proc nekdo toho FIKa nezrychli?
> (Odpoved: protoze nic jineho nez GBit sitovky proste nejsou...)

   Jine rypnuti: A neni to napriklad take tim, ze vetsina soucasnych pocitacu
proste nema sbernici, ktera by zvladla byt tu GBit sitovku?

> 	Tak toto je ukazka klasicke demagogie. Reknu to jinak, pokud se mylim,
> zbytek preskocte. IPv6 bude vyzadovat nove prepinace, routery atd...
> (tedy novy HW)

   Nebude. Ve vetsine pripadu staci do nich nahrat novy software.

> - kdyz uz se to ma vyhodit, proc to stavet na necem novem
> a za treba 10 let vyhazovat znovu az se prejde na neco jineho - nemuze
> se to udelat zaraz. Pripada mi to jako berlicky pro reseni roku 2000 -
> to, ze bude roku 2038 ten samy (a v obecnejsim meritku daleko
> zavaznejsi) problem zrejme v tuto chvili nikoho netrapi, ze?

   Jenze tady je jeden podstatny rozdil: Pred rokem 2038 bude proste
stacit Unixove aplikace prekompilovat s novejsimi knihovnami, ktere
budou time_t definovat jako 64-bitovy typ :-)

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"And don't forget to feed your computer virus..."