Protokol TCP/IP (Was:Re:...)

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Pátek Září 17 13:49:53 CEST 1999

> A co tvrdil? On o takovych vecech mluvil?

	Jiste, Ing. Matousek (stazista u CERNu) rikal, ze problem cislo 1 v
soucasnych smerovacich je prave obejit ty konverze na elektriku,
vzhledem k tomu, ze to byla jedna z mala prednasek, ktere jsem
navstivil, pamatuju si ji velmi dobre...

> Vzdyt to je to jedine, co z ISO/OSI melo zustat v pameti...
> Ktera jina vrstva by se mohla starat o smerovani nez treti?

	A o cem mluvim? Od kdy LLC patri do sitove vrstvy???? Ja se ptam, proc
se to posouva smerem dolu, nikoli k vyssim vrstvam, neprekrucuj to co
napisu!

> QoS se vyuziva tam, kde je potreba. Kdyz si vezmeme TEN-155, tak
> se bude v pripade potreby vyuzivat na ATM. Kdyz si vezmeme nasi
> lokalni sit, tak se bude vyuzivat na TCP/IP, protoze jedeme pres
> TCP/IP na Ethernetu a to to take umi.

	Tim chces rici, ze drive, kdyz byly site radove v jednotkach kB (kdo z
vas pamatuje linku Brno <-> Praha 64 kBit?), je QoS nemelo vyuziti -
kdyz nic jineho tak implementace  FTP, NTP, telnet existuji hodne dlouho
a kazdy z nich by vyzadoval (proto jsem si vybral prave je) jiny
pristup:

FTP - bezchybnost, velka sirka pasma, latence klidne vysoka
NTP - chybovost mozna, sirka pasma minimalni, latence nizka
telnet - bezchybnost, mala sirka pasma, latence pokud mozno nizka

K cemu asi tak ty 2 bity v IP datagramu jsou?

> ... a tyto vysokorychlostni site dokazou byt nosnymi sitemi pro TCP/IP.

	A ktera sit pouziva TCP/IP jako zaklad pro vsechny protokoly - aspon v
Evrope - me by to vazne zajimalo, vsude pokud vim to jde TCP/IP emulace
pres ATM.. Ostatne, co treba Xeroxova SNA - ta tu je desitky let...(tim
nechci rici, ze je lepsi atd... jen rikam, ze TCP/IP site nejsou jediny
vyplod)

> Co je vubec vysokorychlostni? Ethernet na 1 Gb/s pres optiku s TCP/IP

	Jenom rypnuti, kdyz mame tak sqele site,proc nekdo toho FIKa nezrychli?
(Odpoved: protoze nic jineho nez GBit sitovky proste nejsou...)

> A nevychazelo nahodou ISO/OSI z TCP/IP? To je pak zcela samozrejme,
> ze se ISO/OSI od TCP/IP lisi timto zpusobem. Hlavnim problemem pri

	;-) to ma byt otazka na me? Ja bych v zivote nerekl, ze TCP/IP a
ISO/OSI je uplne neco jineho a neni mozno to porovnat - reakce byla na
opacne postavenou namitku Rudo...

> Dnesni prepinace routuji pod 10 us. To je vzhledem k rychlosti
> svetla a sireni elektriky v dratech dostatecne, ne?

	'-) zrovna tato odpoved me pobavuje, pamatujes na pamatny vyrok B.
Gattese o tom, ze 640kB musi kazdemu stacit... - tento vyrok Ti za par
let prisiju...

> rychlostnich problemu. Tak proc se takovymi problemy, jako je
> zrychlovani TCP/IP, vlastne jeste vubec zabyvat???

	??? nevim, zda-li smerovace ten algoritmus pouzivaji, nicmene to
zrychleni o 30% bylo SW routovani, v te dobe toho HW moc nebylo....

> No a co. Inet na TCP/IP funguje a tecka. A reseni je takove, kolik je
> penez. Je to stejny problem jako s vyvojem novych procesoru. Proc se
> kompletne nemeni instrukcni sady novych procesoru s prichodem novych
> typu? Vzdyt rychlost provadeni programu lze zvysit tak snadno: Udelame
> novou instrukcni sadu, ktera vyhovuje lepe pozadavkum hardware...

	Tak toto je ukazka klasicke demagogie. Reknu to jinak, pokud se mylim,
zbytek preskocte. IPv6 bude vyzadovat nove prepinace, routery atd...
(tedy novy HW) - kdyz uz se to ma vyhodit, proc to stavet na necem novem
a za treba 10 let vyhazovat znovu az se prejde na neco jineho - nemuze
se to udelat zaraz. Pripada mi to jako berlicky pro reseni roku 2000 -
to, ze bude roku 2038 ten samy (a v obecnejsim meritku daleko
zavaznejsi) problem zrejme v tuto chvili nikoho netrapi, ze? Ty databaze
z 50-60 let taky v roce 1998 nikdo uz nemel pouzivat, zamyslete se
trochu nad argumentaci s ohledem na vyvoj....

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz