Protokol TCP/IP (Was:Re:...)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Září 17 14:30:55 CEST 1999

pajasoft na fonet.cz (Ing. Pavel PaJaSoft Janousek) writes:

> 	Jiste, Ing. Matousek (stazista u CERNu) rikal, ze problem cislo 1 v
> soucasnych smerovacich je prave obejit ty konverze na elektriku,
> vzhledem k tomu, ze to byla jedna z mala prednasek, ktere jsem
> navstivil, pamatuju si ji velmi dobre...

> 	A o cem mluvim? Od kdy LLC patri do sitove vrstvy???? Ja se ptam, proc
> se to posouva smerem dolu, nikoli k vyssim vrstvam, neprekrucuj to co
> napisu!

Smerem dolu se zatim nic nepresouva. Vzdycky musite rozhodovat na
treti vrstve. Pouze algoritmy se presunuji ze software do hardware.
Na druhou stranu, nekdy se smerovani presouva do vyssich vrstev pro
policy routing a transparentni proxy.

> 	Tim chces rici, ze drive, kdyz byly site radove v jednotkach kB (kdo z
> vas pamatuje linku Brno <-> Praha 64 kBit?), je QoS nemelo vyuziti -
> kdyz nic jineho tak implementace  FTP, NTP, telnet existuji hodne dlouho
> a kazdy z nich by vyzadoval (proto jsem si vybral prave je) jiny
> pristup:
>
> FTP - bezchybnost, velka sirka pasma, latence klidne vysoka
> NTP - chybovost mozna, sirka pasma minimalni, latence nizka
> telnet - bezchybnost, mala sirka pasma, latence pokud mozno nizka
>
> K cemu asi tak ty 2 bity v IP datagramu jsou?

Asi byste si nemel plest QoS a TOS. TOS nezajistuje nejakou kvalitu,
pouze rika, jaky druh provozu se v tom danem paketu nachazi a podle
toho se smerovac muze rozhodnout do ktere linky ten paket posle.

> 	A ktera sit pouziva TCP/IP jako zaklad pro vsechny protokoly - aspon v
> Evrope - me by to vazne zajimalo, vsude pokud vim to jde TCP/IP emulace
> pres ATM.. Ostatne, co treba Xeroxova SNA - ta tu je desitky let...(tim
> nechci rici, ze je lepsi atd... jen rikam, ze TCP/IP site nejsou jediny
> vyplod)

Existuje neco jako IP over SDH.

> [...]
> zbytek preskocte. IPv6 bude vyzadovat nove prepinace, routery atd...
> (tedy novy HW) - kdyz uz se to ma vyhodit, proc to stavet na necem novem
> a za treba 10 let vyhazovat znovu az se prejde na neco jineho - nemuze
> se to udelat zaraz. Pripada mi to jako berlicky pro reseni roku 2000 -
> to, ze bude roku 2038 ten samy (a v obecnejsim meritku daleko
> zavaznejsi) problem zrejme v tuto chvili nikoho netrapi, ze? Ty databaze
> z 50-60 let taky v roce 1998 nikdo uz nemel pouzivat, zamyslete se
> trochu nad argumentaci s ohledem na vyvoj....

Routery a switche se kvuli IPv6 rozhodne vyhazovat nebudou, jen se tam
da novy software (nebo tam zustane ten, co tam je, protoze treba cisco
IPv6 umi).

BTW: Myslite si, ze v roce 2038 budete mit 32 bitovy pocitac, aby vam
preteklo datum? Nebo budou ve vetsine pristroju 64bitove procesory se
64 bitovym datumem?

Brno, Czech Republic