Protokol TCP/IP (Was:Re:...)

V.S. linux na linux.listy.cz
Pátek Září 17 15:03:55 CEST 1999

Od: Ing. Pavel PaJaSoft Janousek <pajasoft na fonet.cz>

> Jiste, Ing. Matousek (stazista u CERNu) rikal, ze problem cislo 1 v
> soucasnych smerovacich je prave obejit ty konverze na elektriku,
> vzhledem k tomu, ze to byla jedna z mala prednasek, ktere jsem
> navstivil, pamatuju si ji velmi dobre...

Nicmene pred 3/4 rokem uz ty Gigabitove switche existovaly. Zeptejte se ing.
Matouska, pro Vam to zamlcel :))

[...]
> K cemu asi tak ty 2 bity v IP datagramu jsou?

QoS != TOS

> ;-) to ma byt otazka na me? Ja bych v zivote nerekl, ze TCP/IP a
> ISO/OSI je uplne neco jineho a neni mozno to porovnat - reakce byla na
> opacne postavenou namitku Rudo...

No tak to by mne to srovnani teda zajimalo. Ja jsem schopen srovnat RM-OSI s
ISO/OSI, ale protokol s architekturou srovnavat neumim.

> Tak toto je ukazka klasicke demagogie. Reknu to jinak, pokud se mylim,
> zbytek preskocte. IPv6 bude vyzadovat nove prepinace, routery atd...
> (tedy novy HW) - kdyz uz se to ma vyhodit, proc to stavet na necem novem
> a za treba 10 let vyhazovat znovu az se prejde na neco jineho - nemuze

Vetsina switchu a routeru bud uz ted umi IPv6 nebo staci ugradnout SW.

> se to udelat zaraz. Pripada mi to jako berlicky pro reseni roku 2000 -
> to, ze bude roku 2038 ten samy (a v obecnejsim meritku daleko
> zavaznejsi) problem zrejme v tuto chvili nikoho netrapi, ze? Ty databaze
> z 50-60 let taky v roce 1998 nikdo uz nemel pouzivat, zamyslete se
> trochu nad argumentaci s ohledem na vyvoj....

No tak vezmu nove knihovny, prekompiluji a jedu dal, problem?

V.S.