WWW Relay II (kdysi bylo SMTP relay pro maskaradovany server)

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pátek Září 17 15:14:52 CEST 1999

Dobry den opet,

Nedavno jsem tady resil otazku, jak posilat postu pro jistou
domenu na server schovany za maskaradou. Nebylo to nakonec tak tezke.

Ted bych potreboval stejnou vec, ale s WWW serverem, tzn:

mam treba v DNS stroje

pepik.domena.cz, josef.domena.cz ukazujici na stejnou viditelnou IP adresu
nu a potreboval bych aby pri kontaktu treba na pepik.domena.cz
se objevily stranky, ktere lezi fyzicky na serveru 10.0.0.2 coz je mimochodem
NT4.0/IIS (s cimz nemohu nic delat).

No a potom eventualne aby taky slo stroj josef.domena.cz presmerovat treba na
10.0.1.2

Tusim, ze funguje (nikdy jsem nezkousel, opravte me, jestli se mylim)
port forwarding - tzn ze vsecko spojujici se na 1.2.3.4:80 coz je adresa
viditelna z internetu se presmeruje treba na 10.0.0.2:80 vicemene stejnym
zpusobem, jako se dela maskarada. V tomto pripade by ale neslo
takhle provozovat vice serveru (leda na jinem portu nez 80)

Potom myslim ze funguje to, ze apache umi virtualni servery -
tzn. v mem pripade by umel delat josefa i pepika, kazdy by mel jine
stranky ale vsechny stranky by byly lokalne na tom linuxu coz neni reseni.

Otazka je jak se vlastne dozvi ten apache, ze nekdo
chtel pepika a ne josefa, kdyz TCP/IP je o IP adresach ?

No, nicmene hlavni otazka je, umi apache, nebo jiny WWW server takovyto
forwarding WWW pozadavku na jiny server ?

Frantisek Dufka