Protokol TCP/IP (Was:Re:...)

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pátek Září 17 23:13:28 CEST 1999

On 17 Sep 1999 00:34:21 +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

: 	Veci ruzne to jsou (vysledne pouziti je stejne), ale spise z pohledu
: toho, ze ISO/OSI ma radny standard, strukturu, format atd...

Onoho casu som mal tu cest pracovat na dotycnom protocol
stacku (islo o nejaku embedded krabicku medzi tlf.
automatmi a X.25 sietou, my sme to robili odspodku
po 4. vrstvu - mari sa mi cislo ako OSI 8072, ale
nemusi to byt presne).

Standard je sice riadny, ale je to standard typu "a tato
feature tam byt moze ale nemusi, a pripadne sa da riesit
o uroven vyssie...".  Vysledkom samozrejme bolo, ze sa
dva timy tak spickovo dohodli, ze error correction
neimplementovala ani jedna vrstva, napriek tomu vsak
zrejme bolo vsetko podla normy :-)

Citatelnost RFC je oproti tym standardom od zeleneho
stolu "nebe a dudy" a pokial by som si mohol vybrat
co implementovat, tiez to bude TCP/IP stack.

: se dobre pamatuju, kolem roku 1989 se prislo na dalsi zajimave
: zrychleni, na jmeno toho pana si nepamatuju (musel bych nalistovat
: Stevensonovu sqelou knihu) nicmene zrychleni bylo o 1/3 - po temer 20
: letech vyvoje objevit takovou moznost neni zle;-).

Asi pred tymi 20 rokmi neboli linky, kde sa na okruhu
v jednom okamihu vyskytovali hoci aj megabity - ci uz
preto, ze je ta linka tak rychla, alebo taka dlha
(satelit). To je vyvoj, ktory tazko predvidat - ak
mate vy predstavu, ake komunikacne media a s akymi
parametrami sa budu pouzivat o 20 rokov, klobuk dolu,
ale silne o tom pochybujem.

: Kdyby to bylo v cemkoli jinem, firma s vami vybehne jedna basen, tady se
: bohuzel (diky masovemu rozsireni) musi firmy prizpusobovat,

??? nemyslim si, ze by mal pocitac spred 20 rokov
vazne problemy dohodnut sa so sucasnym prostrednictvom TCP/IP.

A pokial ide o prisposobovanie sa, skuste vydrzat
20 rokov s jednym produktom hoci Microsoftu :-)
A nikto s nim nevybehne...

Zdravi
--
				Stano