české názvy souborů pod linuxem

Milos Prudek prudek na nembv.cz
Úterý Září 21 14:17:07 CEST 1999

Jaroslav Lukesh píše:

> Hi,
>
> 1. mám přenést na web server apache (s MS Frontpage extensions) pod linuxem
> www stránky, co obsahují v názvech souborů české znaky, ale ovšem ve
> znakové sadě Windows-1520 ...he.
>
> 2. také bych chtěl docílit toho, aby apache ignoroval velikost písmen, tj
> any Soubor.htm byl dostupný také jako SOUBOR.HTM, nebo soubor.htm.

Pokud je to aspon trochu mozne, presvdcte autora tech stranek, at
pouziva pro nazvy souboru pro web stranky jen mala pismenka bez
diakritiky.

Na web diakritika do nazvu souboru nepatri (kdyz ji tam nacpete, system
si pomuze vkladanim escape sekvenci %20% nebo tak nejak, ale prece
nechcete nekomu kdo se po telefonu zepta jaka je www adresa na ceník
dřevěných palet diktovat: "veveve.firma.cezet lomeno de procento 20
procento er ee vee procento 20 procento 20 ee en procento 20 procento ee
palety.")

A pokud byste to nejakym trikem dynamicky oddiakritikoval na strane
serveru, tak hrozi ze server predlozi spatne soubory kdyz se budou
diakriticke nazvy lisit, ale po odstraneni diakritiky budou stejne.

--
Milos Prudek