české názvy souborů pod linuxem

Oto tapik Buchta Oto.Buchta na inet.cz
Úterý Září 21 14:08:37 CEST 1999

Jaroslav Lukesh wrote:

> Hi,
>
> 1. mám přenést na web server apache (s MS Frontpage extensions) pod linuxem
> www stránky, co obsahují v názvech souborů české znaky, ale ovšem ve
> znakové sadě Windows-1520 ...he.
<JOKE>
fakt v CP-1520? Sakra, vzdyt ta snad ani neexistuje.
</JOKE>

Dam vam jednu doboru radu. Vysvetlete tomu cloveku, aby nazvy souboru
prekonvertoval do us_ASCII.
Ja jsem se setkal s necim podobnym. Tam ten clovek dokonce pouzival v
nazvu
souboru MEZERY a divil se, ze mu to na jeho pocitaci ve FrontPage
funguje
a na serveru ne. To, ze mu FP vlozil absolutni odkazy na vkladane
obrazky,
ani nezminuju.

> 2. také bych chtěl docílit toho, aby apache ignoroval velikost písmen, tj
> any Soubor.htm byl dostupný také jako SOUBOR.HTM, nebo soubor.htm.

Tak s timto je pomerne dost problem. Kdyby mel byt soubor.htm byt
dostupny
i jako SOUBor.htm, to si dokazu predstavit, ale aby server testoval
vsechny
mozne kombinace malych a velkych pismen
(nemluve ani o souboru ŠŤAstnářEŘíŠka.hTm), kterych je, pokud se
nemylim,
2^delkanazvusouboru, pak fakt nevim, co by vsechno mel web server delat.
Mozna existuje neco modul do apache, ktery udela tri dotazy - lowercase,
uppercase, bezezmeny velikosti, ale i to mi pripada na ext2fs, kde mohou
byt vsechny tri soubory a kazdy jiny, ponekdu matouci v jejich pouziti.
Navrhl bych vam postavit si jeste jednu masinu, na ktere pobezi M$ Win a
Apache.
--
Oto 'tapik' Buchta