Modelova situace

Petr Vavra petr na vavra.cz
Čtvrtek Září 23 01:48:35 CEST 1999

> Treba Muj Linux 10.1.2.2 a notebook 10.1.2.3  ( Mask 255.255.255.0)

Zadna default gejtwej neni pro spojeni dvou pocitaci pres TCP/IP
potreba, pokud jsou oba na stejne siti, stroje se musi videt i bez toho
(dukazem je vystup prikazu 'route -n' a fungujici ping)

> Default GW 10.1.2.1 ) to je jedno.....

Prave ze neni z hlediska ppp spojeni do Internetu. Default GW musi
smerovat k providerovi.

> Ale co nefunguje je DNS
> ackoliv v /etc/resolv.conf mam nastaveno DNS1 a DNS2 od IOLu tak jak udavaji.

> Jde mi o to ze kdyz se spojim tak nepotrebuju aby ten notebook videl internet i
> kdyz i to by bylo mozno udelat. Ale v tu chvili by jiz slo o pripojeni site,
> nebo se pletu ?

Ano i ne, staci rozjet NAT (masquerading) a do internetu bude moct i
notebook (ten ale musi mit jako default GW nastavenu stanici 10.1.2.2.

> Musim mit na tom pocitaci nastavenu Default GW kdyz spojuju jenom dva pocitace
> na jednom segmentu takze vlastne GW neni potreba, to tam mam nechat prazdno nebo
> jen same 0 ?

Neni potreba, viz vyse. Nechat polozku nevyplnenou. Zato ve skriptu pro
pripojeni k ISP pomoci ppp musi byt prikaz pro nastaveni default brany.

>  Musim neco delat i v takto jednoduchem pripade neco s routovaci tabulkou ?

Ne vubec nic. Jen zkontrolovat pomoci 'route -n' a pingu

>  Neni reseni meho prblemu v tom ze system sice zna ip-adresu stroje kde se
> nachazi DNS ale nezna k nemu cestu protoze jsem svoji default gatewy nastavil
> dejme tomu na onech 10.1.2.1 ?

Neni uplne jiste. Asi ano. Divne je, ale ze ping ven projde. Poslete
zabaleny cely obsah /etc/sysconfig z obou stroju a k tomu obsah
/etc/resolv.conf a /etc/ppp (hesla a ID pro pristup si zmente) (snad
jsem na neco nezapomnel)

> Co se vlastne stane pri PPP je mi jasne ze mi provider dynamicky prideli IP
> adresu ale co Gateway a DNS ?

Ta se nastavi taky pomoci ppp skriptu pro pripojeni k ISP v ramci
protokolu PPP.

Poslete ty soubory ma mou adresu a ja je zkouknu.

--

Petr Vavra
e-mail: mailto:petr na vavra.cz, mailto:petr.vavra na cestovatele.cz