pripojeni na volny.cz - proc mit zaznam v DNS

Petr Vavra petr na vavra.cz
Čtvrtek Září 23 10:43:40 CEST 1999

> No, ono je mozna jeste jedno reseni.
> Spousta lidi komunikuje se servery v Internetu pres NN, nebo IE.
> Potom by reseni mohlo byt v nastaveni proxy. Ty vetsinou revezni zaznamy
> maji a ftp proxy umi taky.

Souhlas, jen musim doplnit pro presnost:
pouzit proxy nekde v siti u providera (ne u sebe).

> atd...).
>
> Ja myslim, ze sendmail ne. U sendmailu to zalezi na nastaveni relay.
> Pokud se pletu, nakopnete me spravnym smerem.

Zavisi to na relay. Ano. Sendmail az do posledni verze 8.8.x ma
standardne nastaveno prenos jakekoli posty z jakekoli domeny na
jakoukoli domenu (raj pro spamenry). Ve verzi 8.9.x uz je nutno mit
zaznam v reverzni domene i platne DNS, jinak '550...realying denyied'.
Lze samozrejmne nastavit sendmail na promiskuitni mod, ale tim se vratim
zpatky k verzi 8.8.x.

Tato moje odpoved neni to zcela presna. Zjednodusuje, protoze v obou
pripadech lze sendmail nakonfigurovat, tak aby mel stejne vlastnosti.
Ale ten, kdo se jednou kolem sendmailu motal a konfiguroval ho, vi ze
jednodussi je nastavi reverzni DNS.
--

Petr Vavra
e-mail: mailto:petr na vavra.cz, mailto:petr.vavra na cestovatele.cz