pripojeni na volny.cz

Petr Soucek petr na ryston.cz
Čtvrtek Září 23 13:47:40 CEST 1999

Petr Vavra wrote:

> Vcera jsem dostal mejl od jednoho cloveka, neposlal ho do konference,
> ale primo mne. Je tu mozna nekde uveden, jeste jsem se k nemu
> neprokousal. VOL ma podle mejlu, co onen odesilatel dostal od VOLu
> problemy se zaregistrovanim modemu u RIPE (nechteji verit, ze jich maji
> tak moc).  Ale ze na tom pracuji. Problem neni u VOlu, ale v RIPE.

Me se tedy jeste nestalo, ze bych dostal IP adresu bez zpetneho
prekladu, alespon pri pripojeni v Praze. Ted treba mam krasnou
212.20.98.122 = temelin-4-88.vol.cz.

Co se tyce RIPE, vim, ze obcas nekdy maji provideri problemy s delegaci
zpetneho prekladu. Vetsina provideru dostava totiz usek IP adres /19,
tj. 32 C adres, a tedy je nutne u RIPE delegovat vsech 32 domen typu
98.20.212.in-addr.arpa. A to muze u RIPE chvili trvat.

Nekdy ale je u jinych provideru problem s tim, ze nektere delegovane
nameservery neodpovidaji, nebo dokonce odpovidaji spatne, pak muze
doschazet opravdu k neprijemnym problemum. Nebo treba Global One v Praze
pouziva pro reverzni domeny jen jeden nameserver, to je taky dost
nespolehlive reseni.

Zdravi

Petr Soucek