Jakou distribuci zvolit

Pavel Kraus kraus na caa.cz
Pátek Září 24 09:17:22 CEST 1999

On 24 Sep 99, at 8:15, thus spake Safrata:

> Zdravim
>
> Rozmyslim se jakou distribuci linuxu (RedHat, Debian) zvolit pro instalaci
> inernetoveho serveru.
> Mohl by mi nekdo rici jake jsou hlavni rozdily techto distribuci(bezpecnost,
> podpora atd.) pripadne kdo by jakou distribuci volil a proc.

Ja jsem zkousel Slackware a Debian.

Debian ma nejakou databazi, ktera hlida, co je nainstalovano, a vzajemne
zavislosti, za predpokladu, ze byl soft instalovan z baliku (.deb). Ma
nastroje na snadne udelani zakladni konfigurace. Po instalaci uz automaticky
bezi nektere udrzovaci scripty. Dalo mi nejakou praci menit predinstalovane
veci. Zvlast upgrade sendmailu dal docela zabrat. Podporu si vzajemne
poskytuji uzivatele - viz informace na http://www.debian.org/

Slackware ma hromadu instalacnich boot- a root disku, takze si clovek muze
vybrat podle sveho hw. (Byl to jediny system, ktery se mi podarilo
nainstalovat na laptop.) Nema zadny nastroj pro spravu nainstalovaneho sw,
cili si to clovek musi hlidat sam. Nema autoritativni zdroj distribuce
binarek (alespon pokud vim), takze ja vetsinu veci kompiluji ze zdrojaku. To
je pomalejsi, ale vysledky mohou byt optimalizovany pro konkretni system.
Veskerou udrzbu je treba si pripravit rucne, stejne jako konfiguraci inetd
(ta defaultni je pro server prilis otevrena). Pokud vim, podpora neexistuje.

          Pavel Kraus
            CAA CR
         kraus na caa.cz
      Sinister dexter est!