Perl a MySQL

Ondrej Koala Vacha koala na fi.muni.cz
Pátek Září 24 10:00:16 CEST 1999

On Fri, 24 Sep 1999, Bohdan Blaha wrote:

> Dobry den, jiz delsi dobu se snazim (lec neuspesne) najit nejakou dokumentaci jak propojit a vyuzivat databaze v MySQL pomoci perlu(a tim padem vyuzivat CGI a databaze na internetu). zatim mi nikdo nebyl schopen pomoci, pro nekoho z Vas to urcite je trivialni vec, ale ja se z tohoto zacarovaneho kruhu nemohiu dostal... a nechci to resit tim, ze misto perlu budu pouzivat PHP3.
>
> Predem dekuji za pomoc...

Jsou mozne 2 zpusoby:

modulem pro perl dodavany primo s MySQL. Pokud si instaluje ze zrojdu, pak
ho  mate naistalovany, nevim, zda je v rpm distribuci MySQL. Jiste je vsak
na www.mysql.cz.

use Mysql;

$M = Mysql->connect("","cstug");
$sql = $M->query($prikaz);
($id,$celkem)  = $sql->fetchrow;

atd. vse popsano v man Mysql.

druhy zpusob pres DBI (opet se pro mysql nainstaluje pri instalaci MySQL)

$SQL = DBI->connect("DBI:mysql:mojedb:host",user,passwd);
$sql = $SQL->prepare($prikaz);
$sql->execute;

$h = $sql->fetchrow_hashref;

atd. vse popsano v man DBI