Jakou distribuci zvolit

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pátek Září 24 22:54:43 CEST 1999

Safrata pise:
> Rozmyslim se jakou distribuci linuxu (RedHat, Debian) zvolit pro instalaci
> inernetoveho serveru.
> Mohl by mi nekdo rici jake jsou hlavni rozdily techto distribuci(bezpecnost,
> podpora atd.) pripadne kdo by jakou distribuci volil a proc.

Pokud nevite sam, jake jsou rozdily mezi distribucemi, je to asi opravdu jedno.
Zakladni vyhody: (nechci vyvolavat flamy)

Debian - moje oblibena distribuce, pokud se pro nej rozhodnete volte sadu 5CD
         od freesoftu/Brailcomu/Cpressu, vysli relativne nedavno, jsou vceku
	 aktualni, obsahuji hromadu softwaru i se zdrojaky. Zminovat cenu by
	 bylo proti pravidlum, podivejte se na http://www.freesoft.cz/cd/.
	 Nevihodou debianu je ponekud nepritulny spravce balicku (dselect),
	 orientace v nem chvili trva (ale lze ji zvladnout i bez cteni manualu,
	 takze tak strasne to neni :).

RedHat - vyhody: dostupnost, cena, pritulnejsi instalator
         nevyhody: mensi rozsah

Zadne jine "velke" distribuce jsem nezkousel.

V bezpecnosti apod. rozdily temer nejsou, zalezi v postate jen na tom, jak si
to zkonfigurujete.

--
                                   David Kuzela